Gyvenimo būdas

Ką Virtualioji realybė reiškia sporto fanams?

2019-07-03

NBA finalai, Pasaulio futbolo čempionatai, Olimpiados – didieji sporto renginiai savo auditoriją skaičiuoja jau net ne šimtais milijonų, o milijardais. Stebėdami šias transliacijas dauguma mūsų tyliai pasvajoja apie tai, kaip būtų puiku pačiam išgyventi tuos jausmus, kuriuose patiria geriausi pasaulio atletai. Būtent galimybė kaip įmanoma labiau priartėti prie tokių akimirkų ir yra tai, ką siekia sukurti sporto transliacijų prodiuseriai. Prie to jie nuolat dirba ir pamažu ruošia jums tiesiog pribloškiančių inovacijų. Pavyzdžiui, galimybę Virtualios realybės sistemų dėka atsidurti iš esmės pačiame įvykių sūkuryje – NBA aikštelėje ar futbolo stadione.
_1-14

Sporto transliacijos visada buvo ta sritis, kuri į priekį stumia visą techologinį progresą. Radijo aušroje pirmosios tiesioginės transliacijos buvo būtent sporto varžybų. Tas pats pasakytina ir apie televiziją. Sporto varžybos buvo vienas pirmųjų dalykų, transliuotų spalvotai. Jų metu išbandyti ir pirmieji vaizdo grafikai, suteikiantys informaciją apie rezultatą, statistiką ar net padedantys geriau suprasti, kas vyksta aikštelėje. Galų gale, būtent sportas labai smarkiai prisidėjo prie stream’inimo technologijų vystymosi. Televizija visada pasižymėjo labai ribotais laiko ištekliais. Dvi valandas eterio galima skirti tik vienoms varžyboms, nors tuo pačiu metu, tikriausiai, vyksta dar ne vienos, galbūt, jums netgi įdomesnės. Stream’inimas šią problemą išsprendė. Jis leidžia žiūrėti ką tik norisi. Dar daugiau. Pavyzdžiui, tokios paslaugos kaip NBA League Pass leidžia varžybas žiūrėti, tarkim, atsiliekant pusvalandžiu ir patogiai prasukinėjant minutės pertraukėles ir kitus stabdymus.

_2-47Minėtosios inovacijos savo laiku buvo iš tiesų reikšmingos. Visgi jų kuriamos patirtys turėtų nublankti prieš tas, kurias mums pasiūlys naujoji technologijų karta. Šiuo metu pamažu jau eksperimentuojama su sprendimais, kurie žiūrovams padėtų kaip niekada tobulai simuliuoti buvimą stadione ar arenoje. Tam naudojamos 360 laipsnių kameros. Vaizdą jos fiksuoja iš varžybose esančių fanų perspektyvos, o stebimas jis su Virtualios realybės akiniais. Žiūrovas gali laisvai dairytis ir matyti ne tik įvykius aikštėje, bet ir susikoncentruoti į tribūnas ar kitus jam aktualius transliacijos aspektus. Realistiškumą dar labiau išplėstų garsiniai sprendimai prie kurių taip pat dirbama, mat transliuojami būtų ir autentiški varžybų garsai. Kitaip tariant, jau nebetoli ta diena, kai jausmą, jog rungtynes stebi gyvai, kartu su tūkstančiais kitų žmonių, galėsime patirti sėdėdami svetainėje ant sofos.
_3-48

Prodiuseriai aktyviai testuoja ir dar vieną intriguojančią inovaciją – galimybę varžybas stebėti mėgstamo sportininko akimis. Apie tokį sprendimą, ko gero, pasvajodavo ne vienas fanas, o dabar jis jau praktiškai egzistuoja. Jis įgyvendinamas į atleto aprangą įsiūnant specialią HD kamerą ir mikrofoną, o taip pat sensorius, stebinčius jo fizinius duomenis. Testai jau atliekami net ir per aukščiausio lygio varžybas. Pavyzdžiui, ispanų startuolis FirstV1sion taip netgi nufilmavo Eurolygos rungtynes. Visgi kol kas šioje srityje dar esama šiokių tokių problemų. Viena vertus, kameros negali niekaip varžyti sportininko judesių. Ši problema išsispręs savaime, tobulėjant mini–kameroms. Svarbiau tai, kad stebėti tokią transliaciją ne taip įdomu, kaip gali atrodyti. Darant tai su Virtualios realybės akiniais daug kam netgi pasidaro bloga. Ko gero, toks sprendimas virs tik viena iš bendro paketo dedamųjų – transliacijų metu mes turėsime galimybę savarankiškai perjunginėti kameras, kurių fiksuojamą vaizdą norime matyti.
_4-43

Kaip intriguojančiai beskambėtų anksčiau minėta 360 laipsnių kameros idėja, ji vis dėlto turi vieną svarbų apribojimą. Ja filmuotas vaizdas vis tiek neišvengiamai bus statiškas. Taip, buvimo stadione efektą atkurti įmanoma, bet po jį visgi nepasivaikščiosi, neprieisi arčiau aikštės ir t.t. Kai kurie inovatyvūs startuoliai tiki, kad šią problemą galima išspręsti sukuriant ypač tikslias 3D simuliacijas. Vienas tokių – Beyond Sports – surenka ir apdoroja daugybę duomenų apie atletų judėjimą ir kitus faktorius bei panaudoja juos Virtualios realybės patirties kūrimui. Joje žiūrovas gali daryti ką tik panorėjęs: vaikščioti po stadioną bei aikštelę, stabdyti ar atsukti laiką ir t.t. Tiesa, tokiai kompiuterinei grafikai dar labai trūksta realistiškumo. Šiek tiek kitaip veikia Replay Technologies kuriamas sprendimas. Kompanija naudoja daugybė ultra HD kamerų, kuriomis fiksuotą vaizdą po to „renderina“. Bėda ta, kad duomenų kiekiai čia milžiniški. Realiu laiku taip atkurti visas varžybas vis dar sunkiai įmanoma. Sprendimas labai perspektyvus, bet technologijos dar tebeturi pasivyti idėją
_5-40

Transliacijų progresas visada turi efektą ir paties sporto progresui. Vaizdo įrašų peržiūros netgi tapo nepakeičiama pasiruošimo varžyboms dalimi. Tas pats turėtų nutikti ir su dabar vystomomis technologijomis. Atletams ir jų treneriams jos turėtų būti dar naudingesnės. Pažvelgti į save iš šono – atletui labai naudinga. Tačiau joks įrašas negali atkurti realios jo patirties aikštelėje. Virtualioji realybė tai padaryti gali. Užsidėjus tokius akinius, svarbiausias varžybų akimirkas įmanoma išgyventi vėl ir vėl. Tuo tarpu paleidus tokią simuliaciją, kokias kuria anksčiau minėtoji Beyond Sports, galima išbandyti daugybę veiksmų bei geriau suprasti, kaip geriausia elgtis vienoje ar kitoje situacijoje. Kitaip tariant, treniruotis nesant aikštelėje, išvengiant traumų rizikos ar žalingų oro sąlygų. Tai jau net ne ateitis. Didžiausios pasaulio komandos panašius sprendimus jau pasitelkia savo treniruočių procesuose.