Išmanieji įrenginiai

OnePlus ir Hasselblad partnerystė: kai telefonų ir fotoaparatų gamintojai dirba išvien

2021-05-07

OnePlus 9 ir OnePlus 9 Pro ir taip buvo vieni laukiamiausių metų telefonų. Neatsitiktinai, OnePlus 8 Pro ir OnePlus 8T juk išsiskyrė puikiais ekranais, veikimo greičiu, švaria ir patogia Android versija ir netgi ypač greitais baterijos krovimo tempais. Jeigu OnePlus dėl kažko ir kritikuoti, tai nebent dėl kamerų. Nors net ir žodis „kritikuoti“ čia skamba kiek per šiurkščiai. Šių telefonų kameros nebuvo prastos. Jos tiesiog ne iki galo pasiekdavo tą kokybės kartelę, kuri buvo išsikelta ir peršokta kitose srityse. Štai kodėl technologijų mėgėjai su dideliu susidomėjimu sutiko žinią, jog OnePlus pradėjo partnerystę su Švedijos fotoaparatų gamintoju Hasselblad. Kodėl šis žingsnis toks reikšmingas? Kas paprastai nutinka, kai telefonų ir fotoaparatų gamintojai dirba išvien?

Kaip užsimezgė OnePlus ir Hasselblad partnerystė?

Žmonėms, kurie bent kiek rimčiau domisi fotografija, Hasselblad pavadinimas puikiai žinomas. Šis Švedijos gamintojas garsėja aukštos kokybės fotoaparatais ir optine įranga. Tiesą sakant, prekės ženklas pirmą kartą plačiau žinomas tapo po to, kai sukūrė objektyvus Apollo kosminei programai. Taip, tai pačiai, kuri nutupdė žmones Mėnulyje. Taigi, visos jūsų matytos nuotraukos iš Žemės palydovo buvo padarytos būtent Hasselblad fotoaparatais. Tokios aukšto lygio partnerystės OnePlus ieškojo jau senokai. Nors šio gamintojo telefonai gerbėjų stygiumi skųstis negalėjo, net ir patys ištikimiausi buvo pradėję niurnėti dėl to, kad nors OnePlus ir kainuoja praktiškai tiek pat, kiek Samsung ar iPhone, bet nuotraukų kokybe tikrai negali su jais konkuruoti. OnePlus reikėjo partnerio, kuris pasidalintų savo žiniomis, prisidėtų prie technologijų vystymo strategijos. Galiausiai dvi kompanijos susitarė dėl trejų metų trukmės, 150 mln. dolerių vertės sutarties. Tai reiškia, kad ši partnerystė nebus vienkartinis rinkodaros triukas. Ją išvysime, mažų mažiausiai, ir OnePlus 10, ir OnePlus 11 modeliuose. 

Kaip bendradarbiauja OnePlus ir Hasselblad?

Paskelbus apie OnePlus bei Hasselblad susitarimą iš karto nuskambėjo labai reikšmingas klausimas: ką iš tikrųjų tai reiškia? Ar Hasselblad tiesiog leidžia OnePlus naudoti savo logotipą ir reputaciją rinkodaros tikslams? Ar vis dėlto švedai realiai įsitrauks į kūrybinį bei inžinerinį procesą? Klausimas iš tiesų labai taiklus ir svarbus. Pati OnePlus teigia, kad partnerystė toli gražu nėra tik kosmetinė. Hasselblad komanda žada būti pakankamai įsitraukusi. Tai, ką mes matome OnePlus 9 ir OnePlus 9 Pro, tėra tik pradžia. Kuriant šiuos modelius Hasselblad suspėjo prisidėti tik prie Natural Color Calibration technologijos, padedančios kamerų sistemai tiksliau ir natūraliau atkurti spalvas, ir Hasselbald Pro režimo kūrimo. Jau vien tokio indėlio pakako, kad apžvalgininkai atkreiptų dėmesį į OnePlus kamerų progresą. Kompanijų bendradarbiavimas kuriant OnePlus 9T ir OnePlus 10 bus dar intensyvesnis, tad galime tikėtis ryškesnės pažangos. 

Huawei ir Leica bendradarbiavimas

OnePlus ir Hasselblad partnerystė paskatino susimąstyti ir apie kitas panašias sąjungas. Tai juk tikrai ne pirmas kartas, kai fotoaparatų ir telefonų gamintojai suvienija jėgas kurdami bendrą projektą. Ko gero, ryškiausias pastarųjų metų pavyzdys – Huawei ir Leica partnerystė. Dėl jos sėkmės, ko gero, nesiginčytų niekas. Partnerystė prasidėjo dar 2016 m., kai buvo pristatytas Huawei P9. Leica tuomet prisidėjo prie telefono vaizdo apdorojimo, fotografijos programėlės vartotojo sąsajos ir paties kameros modulio kūrimo. Rezultatai buvo greiti ir akivaizdūs. Huawei įtvirtino savo, kaip bene geriausiai fotografuojančių telefonų gamintojo, reputaciją, o per kelis ateinančius metus pristatė ne vieną barjerus laužantį modelį. Pavyzdžiui, Huawei P20 serija turėjo visiškai naujos kartos naktinio fotografavimo režimą. Huawei P30 buvo apginkluotas unikaliu Sony RYYB jutikliu, gerokai pagerinusiu kameros darbą, esant prastoms apšvietimo sąlygoms. Puikią kamerą turi ir Huawei P40. Taigi, galima gana drąsiai teigti, kad partnerystė su Leica buvo viena iš svarbiausių priežasčių, dėl kurių Huawei tapo vienu žinomiausių prekės ženklų išmaniųjų telefonų rinkoje.  

Nokia ir Zeiss draugystė

Telefonų ir fotoaparatų gamintojų partnerystės visgi turi dar gilesnę istoriją. Kaip ir daugybėje kitų sričių, tikra pioniere čia buvo Nokia. Suomių gamintojas amžiaus pradžioje buvo neginčijamas telefonų rinkos lyderis. Apie savo partnerystę su vokiečių kompanija Zeiss pirmą kartą buvo paskelbta dar 2005 m. Pastaroji kūrė ir tiekė optinius sprendimus. Ir nors ateinantys keli metai buvo Nokia nuosmukio periodas, kompanijos sugebėjo kartu sukurti modelių, kurie kai kuriomis ypatybėmis buvo pralenkę laiką. Pavyzdžiui, Nokia Lumia 1020 turėjo 41MP kamerą, kuria padarytos nuotraukos ir šiandien atrodo puikiai. Įdomu tai, kad kiek vėliau Nokia ir Zeiss dar kartą atnaujino partnerystę. 2017 m. pasirašytame susitarime kompanijos įsipareigoja kartu kurti ištisą ekosistemą: optinį dizainą, programinę įrangą, telefonų ekranus ir t. t. Tiesa – bent jau kol kas – ryškesnių rezultatų ši partnerystė taip ir neatnešė. Nokia tepriklauso 0,7 proc. išmaniųjų rinkos. 

Fotoaparatų ir telefonų gamintojų partnerysčių ateitis

Kokybiškos kameros telefonuose – jau seniai nebe vartotojų užgaida, o būtinybė. Vis daugiau laiko praleidžiame fotografuodami, filmuodami ar rengdami tiesiogines transliacijas, tad iš naujo modelio – nesvarbu, ar tai būtų flagmanas, ar vidutinės klasės prietaisas – tikimės kokybiškos kameros sistemos. Natūralu, kad telefonų gamintojai, norėdami pakelti savo technologijas į aukštesnį lygį, vis aktyviau ieško partnerysčių su fotografijos srityje besispecializuojančiomis kompanijomis. Panašu, kad jų per kelis artimiausius metus pamatysime dar daugiau. Pavyzdžiui, pernai Xiaomi savo Weibo (populiarus Kinijos socialinis tinklas) paskyroje sukūrė apklausą, kurioje teiravosi sekėjų, su kokiu fotografijos prekės ženklu jai reikėtų pradėti bendradarbiauti. Tarp pasirinkimų buvo ta pati Hasselblad, Canon ir Nikon. Įdomūs gandai sklinda ir apie Samsung. Visai neseniai pasigirdo žinių, kad kompanija dėl partnerystės kalbasi su Olympus atstovais. Kaip pasibaigs šios kalbos, neaišku. Tačiau jos potencialas atrodo tikrai intriguojančiai.