Gyvenimo būdas

Kaip technologijos pakeitė mūsų supratimą apie paramą?

2019 balandžio 9

Internetas pakeitė mūsų supratimą apie daugelį gyvenimo sričių. Pradedant pirkimu bei pardavimu ir baigiant romantiniais santykiais. Viena iš sričių, ypatingai gerai išnaudojančių visus naujųjų technologijų privalumus, neabejotinai yra labdara ir kitoks lėšų rinkimas. Pastaraisiais metais šie procesai pasikeitė tiesiog neatpažįstamai.

Parama-1

Žinios skleidimas plačiai auditorijai dar niekada nebuvo toks greitas ir paprastas. Žinoma, su sąlyga, kad tau pavyks sugalvoti auditorijai patrauklų, įtraukiantį metodą. Ko gero, puikiausias pastarųjų kelių metų pavyzdys – Ice Bucket Challenge, prasidėjęs kaip būdas surinkti daugiau pinigų ALS tyrimams. Nors ši liga pakankamai reta ir menkai žinoma, akcijos sumanytojams pavyko surinkti šimtus tūkstančių. Viskas dėl ypatingai kūrybingo sprendimo.

Parama-2

Vienas iš dažniausiai pasitaikančių priežasčių, kodėl žmogus neaukoja jokiai labdarai, yra nežinojimas, kaip ir kam galiausiai nukeliauja skirti pinigai. Internetas pagaliau pradėjo spręsti šią problemą. Viena vertus, rasti informacijos apie vieną ar kitą organizaciją kaip niekada lengva, o nuslėpti klaidas – kaip niekada sunku. Tuo pačiu metu norma tapo ir viešos padarytų darbų ataskaitos bei racionalūs įsipareigojimai.

Parama-3Ši idėja dažniausiai siejama su startuolių pasauliu, bet jos privalumus kuo puikiausiai išnaudoti gali ir įvairios labdaros organizacijos ar netgi pavieniai asmenys. Modelis labai paprastas. Minios finansavimo platformoje (pavyzdžiui, gofund.me) sukuriamas puslapis, kurio tikslas spręsti konkrečią problemą, o vartotojų minia gali suaukoti po eurą ar kelis. Tokį mechanizmą sėkmingai taiko tiek didelės organizacijos, ieškančios finansavimo konkrečiam projektui, tiek šeimos, kurias netikėtai ištiko rimtos bėdos.  

Parama-4Išgirdę žodį „aukcionas“, ko gero, įsivaizduojate prabangaus viešbučio salę, pilną per daug pinigų turinčių ponų. Tačiau internete viskas nepalyginamai paprasčiau. Aukcionas čia pamažu tampa vis populiaresniu lėšų rinkimų metodu. Principas labai paprastas. Akcijos idėją palaikantys žinomesni (arba nebūtinai) žmonės paaukoja kažkuo ypatingų daiktų, dėl kurių įsigijimo aukciono dalyviai ir varžosi. Rezultatai gali būti iš tiesų įspūdingi. Pavyzdžiui, visai neseniai legendinis krepšininkas Kareem Abdul-Jabbar’as tokiu būdu savo įkurtam Skyhook fondui surinko daugiau nei 3 milijonus dolerių.

Parama-5Savo žinomumą filantropiniams tikslams ypač efektyviai išnaudoja ir naujos kartos įžymybės. Tam jos turi tiesiog idealias galimybes. Populiariausi streameriai gali pasigirti šimtatūkstantinėmis auditorijomis, kurios paprastai būna ypatingai įsitraukusios į jų veiklą. Visai neseniai Twitch’o žvaigždė H.Bomberguy visiškai spontaniškai vos per pustrečios paros sugebėjo vienai organizacijai surinkti 340 tūkst. dolerių. Tuo tarpu garsusis PewDiePie per savo karjerą įvairioms labdaringoms organizacijoms jau sugebėjo paaukoti kelis milijonus.