Programėlės

Kas ta Clubhouse programėlė ir kodėl ji taip išpopuliarėjo?

2021 vasario 19

Jeigu kiek atidžiau sekate technologijų, IT bei socialinių tinklų naujienas, ko gero, bent viena ausimi išgirdote naują vardą – Clubhouse. Tai naujo tipo socialinis tinklas, veikiantis kaip savotiškas grupinių pokalbių, radijo bei namų vakarėlių mišinys. Ši programėlė metų pradžioje staiga tapo viena sparčiausiai populiarėjančių visoje Apple AppStore. Apie ją tuojau pat ėmė rašyti spauda. Vieni gyrė jos idėją ir misiją – sujungti žmones iš viso pasaulio ir leisti jiems saugiai bei nevaržomai keistis mintimis ar tiesiog bendrauti. Kiti Clubhouse modelyje įžiūrėjo daugybę pavojų, vadindami ją platforma, kurioje skleidžiasi radikalios idėjos. Iš kur visas šis triukšmas? Kas iš tikrųjų yra toji Clubhouse programėlė, kaip ji veikia ir kodėl staiga taip išpopuliarėjo?

Kas yra socialinis tinklas Clubhouse?

Clubhouse veikimo principas tuo pačiu metu ir labai paprastas, ir pakankamai inovatyvus. Įsivaizduokite įrankį, kuris leistų jums klausytis kitų žmonių pokalbių. Tačiau ne paslapčia ar nelegaliai. Tie žmonės nori ir sutinka, kad jų būtų klausomasi. Jie gali būti žymūs ar bent jau įdomūs ir turintys daug žinių. Tačiau nebūtinai. Jie taip pat gali pasiūlyti jums patiems prisijungti prie pokalbio, pasidalinti savo mintimis. Kitaip tariant, tai socialinis tinklas, kuriame vartotojai susijungia į didesnius ar mažesnius pokalbių kambarius ir bendrauja išskirtinai tik balsu. Clubhouse galime palyginti su podkastais. Skirtumas tas, kad, užuot tik klausę pasyviai, jūs patys galite įsitraukti į pokalbį, veikti, kaip jis vystysis toliau. Be to, epizodai čia neturi griežtos pabaigos. Pokalbis tęsiasi tol, kol jo dalyviai nori jį tęsti.

Trumpa socialinio tinklo Clubhouse istorija

Nors Clubhouse populiarumo bangos sulaukė tik šiemet, Apple AppStore ši programėlė pasirodė dar praėjusių metų kovą. Projekto istorija labai ilgai neatrodė niekuo išskirtinė. Atrodė, kad tai dar vienas Silicio slėnio projektas, kurio kūrėjų tikslas buvo išvystyti paklausią technologiją, o vėliau ją parduoti dideliam investuotojui. Praėjusių metų viduryje Clubhouse teturėjo vos 1500 vartotojų ir sprogimo iš jos nelabai kas tikėjosi. Kas nutiko? Trumpai tariant, nutiko Elon‘as Musk‘as. Garsusis verslininkas šioje platformoje suorganizavo pokalbį su prekybos akcijomis įrankio Robinhood vadovu Vlad Tenev. Tai įvyko pačiame GameStop istorijos įkarštyje, tad publikos susidomėjimas buvo milžiniškas, o Clubhouse ėmė sparčiai augti. Vasario 1 d. tinklas jau turėjo 2 mln. vartotojų ir buvo vertinamas 1 mlrd. dolerių.

Kaip prisijungti prie Clubhouse?

O štai čia bėdos ir prasideda. Jeigu jau griebėte telefoną ir AppStore puolėte ieškoti Clubhouse, šiek tiek sustokite ir nusiraminkite. Ji ir ypatinga tuo, kad taip paprastai čia neužsiregistruosite. Į Clubhouse jūs turite būti pakviesti ten jau esančių žmonių. Dėl to programėlė taip ir pavadinta (anglų kalboje clubhouse vadinamas uždaras klubas). Tokia strategija pasirinkta sąmoningai, siekiant užtikrinti maksimalų pokalbių kambarių privatumą ir galimybę su bendraminčiais komunikuoti be didesnių baimių. Net jeigu pažįstate kokį nors Clubhouse narį, tai dar nereiškia, kad tikrai būsite ten pakviesti, mat kiekvienas vartotojas tegauna du pakvietimus. Tiesa, patys tinklo kūrėjai teigia, kad jų planas yra platformą galiausiai atverti visiems norintiems.

Kam ir kaip naudojamas Clubhouse?

Jeigu jums vis dėlto pasisekė ir gavote pakvietimą į šį tinklą, būkite pasiruošę komunikacijai, kuri bus ir kažkuo pažįstama, ir kartu visiškai netikėta. Viena vertus, viskas čia labai minimalistiška. Panašiai kaip ir, pavyzdžiui, Reddit‘e, čia rasite pagrindines pokalbių temas, tokias kaip sportas, technologijos, gyvenimas ir pan. O jos dar skirstomos į potemes. Čia ir vyksta pokalbiai. Jums tereikės prisijungti prie sudominusio. Pokalbių kambariuose nerasite praktiškai jokios vizualinės informacijos. Net ir jų dalyviai prisistato tik nuotrauka ir vardu (ar pseudonimu). Visa informacija pateikiama garso įrašais. Kai tik kurį nors išklausysite, jis automatiškai išnyks. Būtent dėl šio elemento Clubhouse ir lyginamas su konferenciniais skambučiais, o čia praleistas laikas labai primena gyvas diskusijas draugų kompanijoje.

Kokia yra Clubhouse ateitis?

Kaip jau spėjome užsiminti, Clubhouse uždarumas, bent jau anot kūrėjų, yra laikinas. Platforma pamažu turėtų atsiverti masinei auditorijai. Vis dėlto, prieš tai jai dar reikėtų išspręsti kelias svarbiais problemas. Visų pirma, čia jau dabar pasitaiko neapykantos kalbos, priekabiavimo atvejų (anonimiškumas turi savybę taip savotiškai išlaisvinti žmones). Kol vartotojų skaičius gana ribotas, tas problemas dar nesunku spręsti, bet platformai plečiantis Clubhouse turės surasti efektyvius pokalbių moderavimo sprendimus. Kompanija taip pat ketina įdiegti ir tuntą naujų funkcijų: galimybę pokalbio organizatoriui palikti arbatpinigių, pirkti bilietus, ar tiesiog reguliariai mokėti už turinį. Platformą turėtų ypač pamėgti muzikantai, komikai ir kiti garsinio turinio kūrėjai. Tiesą sakant, joje jau dabar galima rasti įžymybių. Tarp jų – reperis Drake, komikai Kevin Hart ir Tiffany Haddish. Beje, pastaroji tapo pirmąja, surinkusia milijoną sekėjų.