Gyvenimo būdas

Moderni meilė: kaip technologijos keičia mūsų romantinį gyvenimą?

2019 kovo 14

Technologijų grožis slypi tame, kad jos sugeba nejučia prasiskverbti į praktiškai visas gyvenimo sritis. Santykiai – ne išimtis. Anot statistikos, kas dešimta pora šiuo metu susipažįsta internete (galime tik spėlioti, kokia dalis to nepripažįsta). Tokios aplikacijos kaip Tinder, Bumble, OkCupid, Happn ar Match turi milijonus vartotojų visame pasaulyje. Prognozuojama, kad 2030 m. taip susipažins pusė visų porų. Kas lemia tokį virsmą ir kaip tai keičia mūsų supratimą apie santykius?

 

_-11

Jeigu manote, kad internetinėmis pažintimis užsiiminėja tik jaunimas, didžiai klystate. Tokią bendravimo formą vis dažniau renkasi ir vyresni žmonės. Tiesą sakant, sparčiausiai auganti šių aplikacijų ir tinklapių vartotojų grupė yra 55-64 metų žmonės. Nieko keisto, išmanieji telefonai jau tapo kone universaliai naudojamu prietaisu, o vidutinis suaugęs žmogus internete kasdien praleidžia apie šešias valandas. Jei į internetines pažintis instinktyviai norisi žiūrėti pašaipiai, pabandykite apie jas pagalvoti kiek kitaip. Jeigu kasdien bent po šešias valandas praleistumėte toje pačioje viešoje vietoje, kokia tikimybė galiausiai ten sutiksite ką nors įdomaus? Beje, internetinių pažinčių populiarumas ne visiškai priklauso nuo šalies technologinio išsivystymo. Pavyzdžiui, tokie įrankiai labai populiarūs Šiaurės Amerikoje ir Europoje, bet daug rečiau naudojami tokiose išsivysčiusiose šalyse kaip Japonija ar Australija.

moderni_meile_stats-01

_2-13

 

Spalvinga vartotojo sąsaja, įtraukianti veikimo mechanika, priminimai… Visa tai skamba lyg žaidimo reklama, bet iš tikrųjų apibūdina populiariausias pažinčių aplikacijas. Tokie paprasti jų kūrėjų triukai potencialių partnerių atstūmimą arba patvirtinimą paverčia savotišku neįpareigojančiu žaidimu, kurį žaisti galima gulinėjant ant sofos ir šlamščiant traškučius. Gerai tai ar blogai? Mes to dar paprasčiausiai nežinome, mat tokie santykiai – tebėra naujas fenomenas. Taigi nors specialistai kalba žmonių vartojimo, įsipareigojimų baimės ir momentinio pasitenkinimo pavojus, atsakymų dar teks palaukti._3-13

Neginčijamai neigiamas technologijų efektas žmonių santykiams – tai, regis, beribės galimybės pavydėti ir nerimauti. Labai norint, kiekvienas like’as ir kiekvienas komentaras gali tapti barnio pradžia. Ką jau kalbėti apie įtartinu paros metu gautą žinutę. Gal tokį elgesį visai galima suprasti ir pateisinti? Juk jeigu aplink tiek daug galimybių susirasti naują partnerį, tai kas trukdo paieškas pradėti vieną jau turint? Statistika rodo, kad santuokų skaičius mažėja, o skyrybų procentas to daryti net neketina. Ar dėl to galime kaltinti technologijas? Tikrai ne. Tačiau problemos jos ir nesprendžia._4-11

Susitikinėjimo aplikacijos turi ir dar vieną šalutinį poveikį. Psichologų atlikti tyrimai parodė, kad Tinder’iu besinaudojantys žmonės yra daug mažiau patenkinti savo išvaizda ir pasižymi menkesniu savivertės jausmu. Nieko keisto, mat tokioje aplikacijoje žmonės vertinami bei – tegu ir netiesiogiai – būna atstumiami kelis šimtus kartų per dieną. Įdomu tai, kad daug daugiau tokio pobūdžio socialinio smurto patiria vyrai. Jie paprasčiausiai čia patiria gerokai daugiau atstūmimo. 65 proc. tokių įrankių vartotojų yra vyrai, tad moterys turi gerokai daugiau pasirinkimo. Maža to, partnerių paieškos puslapio OkCupid atliktas tyrimas atskleidė gana keistą faktą. Jo vartotojos net 80 proc. vyrų įvertino kaip mažiau nei vidutiniškai patrauklius. Kaip tai matematiškai įmanoma, jos nepatikslino.

Moderni meilė- kaip technologijos keičia mūsų romantinį gyvenimą-02

_5-10

Nors susipažinti su kuo nors lengviau nei bet kada anksčiau, tik pakankamai nedidelis procentas šių pažinčių virsta realiais ilgalaikiais santykiais. Viena iš priežasčių ta, kad tokiose aplikacijose svarbiausias sėkmės garantas yra savęs pateikimas. Gražios nuotraukos, šmaikštus prisistatymas, taiklios žinutės ir t.t. Tačiau, pagaliau susitikus gyvai, prireikia visai kitokių bendravimo sugebėjimų.  Žmonių santykius tyrinėjantys specialistai pastebi, jog tokių pasimatymų metu vyrai per daug kalba apie savo pomėgius, o moterys per daug dėmesio skiria savo išvaizdai. Kitaip tariant, abi pusės iš visų jėgų stengiasi parduoti savo online personas.