Inovacijos

Kaip Instagram nusprendžia, ką jums reklamuoti?

2019 rugsėjo 20

Pamažu bet užtikrintai, Instagram tapo tuo socialiniu tinklu, kuriame vyksta daugiausiai veiksmo. Influencerių įtaka čia stipriausia, vartotojų įsitraukimas didžiausias, daugiausiai originalaus turinio ir t.t. Nieko keisto, kad ir reklamos Instagrame proporcingai daugėja – ji juk visada seka auditorijai iš paskos. Slenkant naujienų srautu, į pasirodančias reklamas paprastai turime dvi gana kraštutines reakcijas. Arba, kodėl aš tai išvis matau? Arba, iš kur jie žino, kad man tai rūpi? Kaip taisyklė, neaktualios reklamos mus labai erzina, todėl labai naudinga pabandyti geriau suprasti, kaip veikia Instagram reklamų algoritmas, ir kokie paprasti veiksmai gali padėti mums bent iš dalies išsivaduoti iš erzinančio komunikacinio triukšmo.

Instagram reklamos iš tikrųjų dažniausiai būna arba labai tikslios, arba prašauna visai pro šoną. Vieną dieną jūs matote kuprinę ir apsidžiaugiate, nes iš tikrųjų jos ieškote, o kitą dieną jums bando įsiūlyti ergonomišką stalą, kurio jums visiškai nereikia. Kaip visai tai suveikia? Aplikacija paprasčiausiai nuolat siurbia ir analizuoja duomenis tiek iš jūsų Instagram, tiek  Facebook paskyrų (atsiminkite, kad tai iš tikrųjų yra ta pati kompanija). Į šį sąrašą įeina tai, prie ko paspaudėte „patinka“, kokius žmones sekate, apie kokius pomėgius pasufleravote. Ir tai dar ne viskas. Analizuojama ir informacija iš trečiųjų šalių, t.y., internetinių puslapių, kuriuose esate užsiregistravę naudodami Facebooką. Taigi Instagram kuo puikiausiai žino, ko jūs klausotės per Spotify ar Soundcloud bei, tikriausiai, turi daug informacijos apie tai, ką jūs pirkote vienoje ar kitoje e–parduotuvėje.

Visa ši informacija, ko gero, jūsų visai nenustebino. Juk visi socialiniai tinklai užsiima tokiais dalykais. Iš to jie ir uždirba pinigus. Visgi galbūt nežinojote, kad, įdėję tik truputėlį papildomų pastangų, galite imti ir patikrinti, ką Instagram galvoja apie jus. Taip, praktiškai visa informacija, kurią socialinis tinklas sukaupė apie jus, yra vienoje vietoje ir netgi gali būti peržiūrėta. Tam nereikia jokių ypatingų kompiuterinių sugebėjimų. Paprasčiausiai prisijunkite prie Instagramo naudodami ne pačią aplikaciją, o interneto naršyklę (taip, jūsų paskyra prieinama ir su Chrome ar Safari). Jos adresų juostoje įrašykite: https://www.instagram.com/accounts/access_tool. Sveikiname, jūs atsidūrėte savotiškuose Instagramo užkulisiuose, kuriuose rasite visą svarbią informaciją apie savo elgesį socialiniame tinkle.

Čia galite matyti beveik viską. Pavyzdžiui, datą, kada pirmą kartą prisijungėte prie Instagramo ar naudotus vartotojo vardus ir slaptažodžius. Tiesa, visa tai nelabai įdomu. Daug labiau intriguoja, tarkim, jūsų paieškų istorija. Ją rasite skiltyje „Account Activity“. Jeigu norite, čia pat ją galite ir visiškai ištrinti. Tai padarius, paieškų istoriją vėl pradėsite kurti nuo švaraus lapo. Labai intriguoja ir skiltis „Stories Activity“. Čia galite patikrinti, kaip ir kada reagavote į įvairias istorijas – ką atsakėte į vieną ar kitą klausimą ar kam nusiuntėte emodžį. Skiltyje „Connections“ vienoje vietoje pamatysite visus savo sekėjus, ir sekamas paskyras. Taip pat rasite ir „hashtag’us“, kuriuos stebite. Atsiminkite, kad visa ši informacija daro tiesioginę įtaką tam, kokias reklamas jūs matote.

Tačiau sugrįžkime prie to, dėl ko čia ir susirinkome. Reklamų! Kaip jau aptarėme, Instagram jas jums pateikia toli gražu ne aklai. Sistema jas grupuoja į tam tikras kategorijas. Pavyzdžiui, „mada“, „automobiliai“, „NBA“, „rokas“ ir t.t. ir pan. Tuo tarpu analizuojant jūsų elgesį internete, jo bruožai lygiai taip pat grupuojami. Taigi algoritmas tiesiog bando sukryžminti jūsų interesus su reklamos srautu. Smalsu, ką sistema galvoja apie jus? Pačioje ekrano apačioje pamatysite skiltį „Ads“, kurią paspaudę atsidursite savo „Ads interests“ sąraše. Ar jis sutampa su jūsų tikraisiais pomėgiais? Jeigu Instagrame ir internete praleidžiate ne tiek daug laiko arba tiesiog labai nenoriai jame atskleidžiate savo informaciją, šis sąrašas, greičiausiai, atrodys labai padrikai. Visgi, jeigu naršote daug, sekate daug žmonių ir stebite didelį kiekį hashtag’ų, jis turėtų būtų bauginančiai tikslus.

Čia atsiranda dvi (o gal trys?) alternatyvos. Jūs galite tiesiog ištrinti visas savo paieškų istorijas ir taip paklaidinti reklamas, mat sistema tada tiesiog nebus tikra, KĄ jums reklamuoti. Tačiau atsiminkite, kad Instagram turi fiksuotą reklamų parodymo minimumą. Kitaip tariant, jūs tiesiog neišvengiamai pamatysite tam tikrą jų kiekį. Kita išeitis – pasistengti, kad tos reklamos bent jau būtų jums kažkiek aktualios. Tiesa, šis variantas pareikalaus jūsų pastangų ir įsitraukimo. Kai tik pamatysite jums visiškai neaktualų pranešimą, rankiniu būdu jį paslėpkite, paaiškindami, kodėl tai darote. Taip, procesas erzinantis, bet, jeigu tai darysite nuosekliai, algoritmas pradės mokytis ir vis rečiau matysite „automobilių tiuningo“ reklamas, kurios iš tikrųjų jūsų visiškai nedomina. Arba. Jeigu tingite tvarkytis su visa šita maišalyne. Galite tiesiog imti ir Instagramą visai ištrinti.