Socialiniai tinklai

Ką reikėtų žinoti Instagram‘e aktyviam verslui?

2021 gegužės 3

Šiuolaikinis verslas, ko gero, sunkiai įsivaizduojamas be tam tikro aktyvumo socialiniuose tinkluose. Čia rasite paties įvairiausio profilio verslus. Pradedant nuotolinio mokymosi platformomis ir baigiant žemės ūkio technikos gamintojais. Tiesa, į socialinius tinklus iš įpratimo daug kas žiūri tiesiog kaip į erdvę rinkodarai bei komunikacijai. Toks supratimas jau morališkai pasenęs. Taip, pastarieji du dėmenys nepraranda aktualumo. Tačiau tuo pačiu metu socialiniai tinklai tampa ir vis svarbesniu pardavimų kanalu. Tai ypač galioja Instagram‘ui. Ypač po to, kai programėlėje atsirado mygtukas Shop. Investicija į veiklą šiame socialiniame tinkle netgi pamažu tampa būtinybe. Taigi, ką reikėtų žinoti Instagram‘e aktyviam verslui?

Kaip Instagram tapo populiariu prekybos kanalu?

Instagram išlieka vienu didžiausių socialinių tinklų pasaulyje. Vartotojų gausa jis nusileidžia nebent Facebook‘ui. Dar svarbiau tai, kad didžioji dalis jo vartotojų – jauni suaugusieji. Statista duomenimis, 75 proc. čia aktyvių žmonių yra jaunesni nei 35 metų. Kodėl tai svarbu? Visų pirma dėl to, kad šiai amžiaus grupei priskiriami asmenys yra itin geidžiama auditorija. Jie kuria šeimas, perka ir įsirengia namus, gimdo vaikus, gyvena aktyvų socialinį gyvenimą. Kitaip tariant, leidžia daug pinigų. Tinkama veikla šiame socialiniame tinkle gali labai padėti rasti naujų bei išlaikyti esamus pirkėjus. Paties Facebook atliktoje apklausoje net 80 proc. vartotojų pripažino, kad Instagram pateikiama informacija turi įtakos jų pirkimo sprendimams. O priėmus sprendimą pirkti, galimybė tai padaryti – visai šalia. Pernai programėlės vartotojo sąsajoje atsirado mygtukas Shop – juo pomėgius geriausiai atitinkančios parduotuvės yra pasiekiamos vienu paspaudimu. 

Tiesioginių Instagram žinučių įtaka pardavimams

Instagram, kaip pardavimų kanalo, svarbos augimą patvirtina ir skaičiai. Tyrimų kompanija eMarketer skaičiuoja, kad pernai net 80 mln. amerikiečių bent kartą pirko naudodami kurio nors socialinio tinklo platformą. Prognozuojama, kad šis skaičius šiemet pasieks 90 mln. ribą, o taip bus parduota prekių už maždaug 36 mlrd. dolerių (tai sudarytų apie 4,3 proc. visų JAV e. komercijos pardavimų). Tos pačios tendencijos pastebimos ir visame likusiame pasaulyje. Kas sudaro prielaidas tokiam sparčiam augimui? Ekspertai išskiria šios platformos betarpiškumą ir ragina kuo geriau jį išnaudoti. Pastebima, kad kone du trečdaliai pirkimų čia įvyksta po tiesioginio kontakto žinutėmis: pirkėjas tikslinasi dėl prekės ar paslaugos, o pardavėjas suteikia trūkstamą informaciją. Netgi patariama naudoti tokius formatus kaip vaizdo ir garso skambučiai, bendravimui suteikiant dar daugiau asmeniškumo. Svarbiausia – atsakinėti greitai, maloniai ir nuoširdžiai. 

Instagram konkursai ir pardavimų skatinimas

Instagram erdvėje vykstantys konkursai – gana karštų rinkodaros specialistų diskusijų objektas. Vieni į juos žiūri labai kritiškai, pabrėždami, jog verslas taip tiesiog dirbtinai auginasi auditoriją, kuri konkursų ir tenori. Visgi kiti įsitikinę, jog konkursai iš tikrųjų gali būti labai naudinga priemonė. Su sąlyga, kad gerai suprantame, ką ir kodėl darome. Konkursai duoda naudos keliais atvejais. Vienas iš jų, kai pardavėjas nori pristatyti naują produktą ar paslaugą. Kitas atvejis, kai tiesiog bandoma pakelti sekėjų nuotaiką. Efektyviausias konkursų būdas – prašyti repost‘inti įrašus ir/arba tag‘inti prekės ženklą savuosiuose. Toks formatas geriausias dėl paties Instagram algoritmo. Jis automatiškai iškelia tuos įrašus, kurie generuoja daugiausiai įsitraukimų. Taigi, kuo labiau įtrauksite jau esamus sekėjus, tuo daugiau šansų, kad jūsų turinį pamatys ir jų draugai bei draugų draugai. Tiesa, konkursų nereikėtų aklai įsimylėti. Per dažnai rengiami jie tik dirbtinai padidins auditoriją. Joje ims dominuoti žmonės, kuriems jūsų turinys gal net neįdomus, o tai pastebėjęs algoritmas padarys savas išvadas. Todėl derėtų stengtis, kad konkursų turinys būtų vertingas auditorijai, taip pat turėti strategiją, ką su potencialiai pritrauktais žmonėmis darysite toliau. 

Efektyviausi Instagram formatai

Instagram prasidėjo kaip platforma, skirta nuotraukoms publikuoti. Laikui bėgant, čia atsirado vis daugiau formatų. Šiandien originalioji socialinio tinklo funkcija, galima sakyti, netgi yra pasitraukusi į antrą planą. Stories ar Reels formatai generuoja ne ką mažesnį įsitraukimą nei tradiciniai įrašai. Kodėl tai svarbu Instagram veikiantiems verslams? Visų pirma todėl, kad jeigu iš tikrųjų tikitės čia pasiekti kokių nors rezultatų, turite surasti sau tinkamiausią komunikacijos formatą. Ekspertai pažymi, kad tikrai nereikia bandyti žūtbūt daryti visko. Tai, kad jūs galite daryti IGTV transliacijas, dar nereiškia, kad turėtumėte tai daryti. Skirtingi vartotojai Instagram‘ą naudoja skirtingai. Vieni Stories negali pakęsti ir jas ignoruoja arba tiesiog nutildo. Kiti atvirkščiai – joms skiria daugiausiai dėmesio. Treti daugiausiai laiko praleidžia Reels skiltyje. Verslams patariama atlikti mini tyrimą – išbandyti visus formatus ir stebėti, kuris generuoja didžiausią įsitraukimą. Jeigu vienas iš formatų aiškiai išsiskiria, į jį ir reikėtų koncentruotis. 

Kaip žmonės naudoja Instagram?

Efektyviau veikti Instagram‘e labai padeda ir supratimas, kaip žmonės naudojasi šiuo socialiniu tinklu. eMarketer duomenimis, statistinis jo vartotojas kasdien naršydamas praleidžia maždaug pusvalandį. Didelė jų dalis – maždaug 200 mln. – per tą pusvalandį užsuka bent į vieną verslo paskyrą (90 proc. seka bent vieną tokio pobūdžio profilį). Net 81 proc. Instagram naudoja tam, kad daugiau sužinotų apie juos dominančias prekes bei paslaugas. Hootsuite taip pat skaičiuoja, jog vidutinio verslo įrašo įsitraukimo rodiklis (engagement rate) siekia 0,96 proc. Geriausiai reaguojama į nuotraukas (1,03 proc.), galerijas (0,86 proc.) ir video įrašus (0,75 proc.). Tiesa, ne visi profiliai yra lygūs. Kai kurios verslo sritys Instagram‘e paprasčiausiai prasimuša lengviau. Tai ypač galioja įvairioms mados prekėms. Skaičiuojama, kad net 55 proc. tokių verslų pardavimų gali būti tiesiogiai siejami su įrašais Instagram‘e.