Inovacijos

Google įsigijo FitBit: ar jau laukti Android laikrodžiams?

2019 gruodžio 19

Lapkričio pradžioje technologijų pasaulį supurtė, ko gero, reikšmingiausias 2019 m. perpirkimo sandoris. Sumokėjusi kuklius 2,1 mlrd. dolerių, Google įsigijo vieną žinomiausių išmaniųjų apyrankių ir kitų nešiojamų prietaisų gamintojų pasaulyje – Fitbit. Didžiųjų kompanijų sprendimai perpirkti mažesnius konkurentus kartu su visais jų pasiekimais ir komanda jau nieko nebestebina. Tokie žingsniai reiškia, jog gigantas tiki, kad mažesniųjų produktas ar verslo modelis turi daug perspektyvų. Prisiminkime, kad ir Facebook Instagram’ą bei Whatsapp’ą nusipirko dar gerokai iki pasaulinio jų išpopuliarėjimo. Vadinasi, ir Google pinigus leido labai pamatuotai, tikėdama, kad nešiojamų išmaniųjų rinka ateityje tik augs. O taip pat ruošdamasi į šią sritį toliau mesti dideles investicijas. Taigi, kokių įdomybių artimiausiais metais galime tikėtis išmaniųjų laikrodžių rinkoje?

Nebe pirmas bandymas

Nešiojamų prietaisų rinka Google masina jau ne vienerius metus. Tiesa, visi ligšioliniai bandymai pasibaigdavo didesnėmis arba mažesnėmis nesėkmėmis. Kompanija čia bandė veikti panašiu modeliu, kaip ir su Android. Įrangos gamintojams jie siūlė savo operacinę sistemą. Iš pradžių tai buvo Android Wear, o 2018–aisiais projektas pervadintas į Wear OS, taip tikintis įpūsti jam šiek tiek gyvybės. Kai kurie ją naudoję trečiųjų šalių pagaminti išmanieji laikrodžiai netgi buvo gana sėkmingi. Pavyzdžiui, Fossil Gen 5 susilaukė nemažai palankių įvertinimų. Vis dėlto, didžiosios kompanijos su žinomais vardais ir didelėmis vartotojų bazėmis Wear OS sėkmingai ignoravo. Pavyzdžiui, bene didžiausias Android partneris Samsung, kuris tuo pačiu yra ir vienas reikšmingiausių išmaniųjų laikrodžių rinkos žaidėjų, naudoja savo Tizen OS. Ėmė aiškėti, kad kažko pasiekta gali būti tik su prietaisu, kuris būtų „Made by Google“. Kitaip tariant, sukuriant savotišką Google Pixel analogą išmaniųjų laikrodžių rinkoje.

Tobula pora?

Savo ruožtu, Fitbit gali didžiuotis esanti viena didžiausių nešiojamų išmaniųjų prietaisų gamintojų pasaulyje, pagal pardavimus nusileidžianti tik Xiaomi ir Apple. Labai ilgai gaminusi tik apyrankes, prieš pora metų kompanija pristatė ir pirmuosius pilnaverčius išmaniuosius laikrodžius: Fitbit Ionic, Fitbit Versa ir Fitbit Versa 2. Kaip jau Fitbit įprasta, publika žarstė pagyras už dizainą ir technines savybes. Tačiau štai FitbitOS programinė įranga, jeigu ir ne nuvylė, tai bent jau funkcionalumu ir patikimumu tikrai nusileido konkurentams. Būtent dėl to šios jungtuvės ir atrodo tokios idealios. Viena pusė gali pasiūlyti puikiai išvystytą technologinę dalį, o kita – konkurencingą programinę įrangą. „Pastaraisiais metais Google nemažai pasistūmėjo dirbdama išvien su partneriais. Pristatėme Wear OS ir Google Fit. Tačiau dabar atsirado puiki galimybė investuoti dar daugiau, ir rinkai pristatyti „Made by Google“ nešiojamus išmaniuosius prietaisus. Fitbit – tikri industrijos pionieriai, kurie jau spėjo sukurti puikių produktų ir suburti aktyvią vartotojų bendruomenę“, – sandorį ir Google planus komentavo kompanijos viceprezidentas Rick Osterloh.

Ką gavo Google?

Vertėtų išskirti du esminius dalykus, kuriuos Google gavo perpirkusi Fitbit. Visų pirma, tai kompanija su milžinišku įdirbiu ir daugiau nei dešimties metų patirtimi nešiojamų išmaniųjų prietaisų rinkoje. Tačiau įsigytos toli gražu ne viena laboratorijų sienos ir tarp jų esanti įranga. Daug svarbesnis tas žmogiškasis kūrybinis potencialas, kurį yra sukaupusi Fitbit. Čia galime prisiminti HTC perpirkimo istoriją. Būtent šios kompanijos inžinieriai buvo tie, kurie kūrė dabar vieną populiariausių išmaniųjų visoje Android rinkoje – Pixel. Dabar Google iš esmės nusipirko lygiai tokio pačio – o gal netgi aukštesnio – lygio potencialą. Kitas labai svarbus aspektas – pačios Fitbit patirtis ir reputacija. Nešiojamų prietaisų rinkoje ji praktiškai nuo pradžių. Daugybei žmonių žodis „fitbit“ paprasčiausiai yra tokio tipo įrankio sinonimas. Be to, kompanija turi milžinišką partnerių komandą. Ji dirba su sporto ženklais, aplikacijų kūrėjais, sveikatos paslaugų teikėjais ir t. t. Žinant tai, kad Google iki šiol turi labai menką įdirbį rinkoje, toks tinklas turėtų pasirodyti esąs ypač naudingas ir reikalingas.

Ko Google negavo?

Vis dėlto, visa tai dar nereiškia, kad Google jau be penkių minučių išmaniųjų laikrodžių rinkos lyderiai. Toli gražu. Abiejų kompanijų iki tokio statuso dar laukia labai ilgas kelias. Visų pirma dėl to atotrūkio, kuris šiuo metu egzistuoja tarp Apple ir Google. Taip Wear OS veikia gana patikimai ir tvarkingai, bet iš esmės ji nieko nedaro ypatingai gerai. Net ir sujungę ją su Fitbit kažko pribloškiančio tikrai negausite. Maža to, net ir ši pastaraisiais metais ėmė atsilikinėti nuo konkurentų. Tai iliustruoja ir kompanijos kaina – 2015 m. ji būtų buvusi maždaug dešimt kartų didesnė nei sumokėjo Google. Techninė forma ir operacinė sistema yra labai svarbios dedamosios. Tačiau vien jų nepakanka. Dar reikia aplikacijų, papildomų paslaugų ekosistemos, kurią sukurti labai sunku. Ta pati Samsung gamina puikias technologijas ir turi labai gerai veikiančią Samsung Health programą, bet tebebuksuoja būtent aplikacijų ir paslaugų dalyje. Nepaisant visų investicijų, korėjiečių bandymas pasivyti Apple ir Xiaomi kol kas neduoda rezultatų. Neabejotina, kad šviežiai iškepta Google/Fitbit komanda tikrai norės išvengti tokios scenarijaus.

O ką gaus vartotojai?

Žinoma, čia pats svarbiausias klausimas: ar jau galima pradėti ruošti savo riešą naujam išmaniajam laikrodžiui, kuris bus pavadintas Fitbit Wear OS, Fitbit Android ar kaip nors panašiai? Neskubėkime. Fitbit perpirkimas – labai svarbus žingsnis, bet tuo pačiu tai tėra ilgo proceso pradžia. Google taip pat jau paskelbė, kad toliau ketina investuoti į Wear OS tobulinimą. Tik nuo šiol tai bus daroma aktyviai bendradarbiaujant su Fitbit inžinierių komanda. Pirmieji naujos kartos prietaisai rinkoje turėtų pasirodyti jau kitąmet. Tiesa, vargu ar jau patys pirmieji modeliai bus rimtas konkurentas Apple Watch. Ko gero, čia kartosis išmaniuosiuose telefonuose matyta istorija – toliau pažengusį konkurentą bus vejamasi pamažu. Svarbiausia tai, kad Google strategija nešiojamų išmaniųjų prietaisų srityje pagaliau turi kryptį, kurios jai taip ilgai trūko. Bandymai Wear OS įdėti į kito gamintojo prietaisus akivaizdžiai nelabai pasiteisino. Naujasis modelis suteikia daug daugiau vilčių. Kas ten žino, gal jau kitąmet čia apžvelgsime pirmąjį Pixel Watch.