Patarimai

Gmail paskyra – triukai, padėsiantys naudotis efektyviau

2019 spalio 23

Prieš penkiolika metų kaip beta versija startavęs, o prieš dešimt universalaus paleidimo sulaukęs Gmail gana greitai tapo savotišku el. pašto sinonimu. Šia paslauga visame pasaulyje naudojasi apie 1,4 mlrd. žmonių – tokiais skaičiais negalėtų pasigirti joks jos konkurentas. Tačiau tai, kad kažkuo naudojamės praktiškai kiekvieną dieną, dar nereiškia, kad apie šį įrankį jau žinome viską. Jūsų Gmail paskyra turi daugybę paprastų, bet gyvenimą tikrai palengvinti galinčių smulkmenų, apie kurias – labai gali būti – jums dar niekas nepasakojo. Todėl skubame tai padaryti. Pateikiama trumpą sąrašą, o jame galbūt rasite patarimą, kuriuo pasinaudoję ilgainiui imsite nebesuprasti, kaip buvote įsigudrinę šiuo įrankiu naudotis be tokio funkcionalumo.

Atsikratykite spam’o

Naujosios GDPR taisyklės įpareigojo tinklapius dar kartą perklausti vartotojų, ar jie tikrai nori gauti reklaminius pranešimus, o neprašytos reklamos iš viso buvo uždraustos. Vis dėlto, nepageidaujami laiškai vis tiek patenka į mūsų dėžutę. Vienų tiesiog patingėjome iki galo atsisakyti, kitų siuntėjams mūsų privatumas tiesiog nelabai rūpi. Atsikratyti galima ir vienais, ir kitais. Reklaminiai laiškai turi turėti „unsubscribe“ mygtuką, kuris paprastai slepiamas pačioje laiško pabaigoje (užrašytas išblukusiomis raidėmis). Jeigu jo nėra, galite tiesiog užblokuoti siuntėją. Paspauskite dešiniajame viršutiniame kampe esančius tris taškelius. Atsirandančiame pasirinkimų sąraše suraskite „užblokuoti X“ arba „pranešti apie šlamštą“. Abiem atvejais laiškų iš šio siuntėjo nebegausite, o antruoju dar ir padarysite gerą darbą – informuosite algoritmą apie paskyrą, siuntinėjančią šlamštą. Į ją bus atkreiptas dėmesys, todėl, sulaukus daugiau tokių skundų, ji būtų blokuojama.

Filtruokite laiškus

Kartais kai kurių laiškų nenorime matyti savo pašto dėžutėje, bet tuo pačiu nenorime jų ir visiškai atsisakyti. Pavyzdžiui, e–parduotuvių pasiūlymai gali būti ir naudingi, ir erzinantys tuo pačiu metu. Šią problemą išspręsite susikurdami filtrų sistemą. Pagrindiniame Gmail puslapyje paspauskite krumpliaračio simbolį, o atsiradusiame pasirinkimų sąraše – „Nustatymai“. Atsivėrusiame lange paspauskite „Filtrai ir užblokuoti sąrašai“, o tada – „Sukurti naują filtrą“. Pamatysite lentelę, kuri padės filtruoti tam tikrus laiškus. Pavyzdžiui, pagal siuntėjus, temas, raktinius žodžius ar viską kartu. Užpildę lentelę, nepamirškite paspausti „Sukurti filtrą“. Sistema iš karto paklaus jūsų, ką jai daryti su laiškais, atitinkančiais filtro numatytus kriterijus. Jie gali būti automatiškai trinami, archyvuojami, siunčiami į šlamšto ar specialiai sukurtą aplanką. Tokių filtrų skaičius neribojamas, tad, šiek tiek pasistengus, savo pašto dėžutę galima paversti ypač gerai organizuota.

Atšaukite laiškus

Tikrai esate išgyvenę tokią istoriją: išsiunčiate laišką, o po pustrečios sekundės jūsų smegenys prisimena, kad adresatas turėjo būti ne tas, pamiršote prisegti tą esminį dokumentą arba palikote tekste klaidų (Audrių pavadinote Andriumi). Ką daryti? Iš karto pradėti rašyti atsiprašymo laišką? Geros naujienos. Gmail visgi leidžia atšaukti tokias klaidas. Sistema susipratimui suteikia penkias sekundes. Paspaudus „Siųsti“, kairiajame apatiniame kampe pasirodo juoda lentelė, kurioje esama užrašo „Anuliuoti“. Suspėjus jį paspausti, laiškas niekur neiškeliaus. Tačiau tų penkių sekundžių retai pakanka, todėl šį laiko tarpą galima pratęsti iki pusės minutės. Paspauskite tą patį krumpliaratį dešiniajame viršutiniame kampe. Pasirinkite „Nustatymai“. Iš karto pamatysite „Bendruosius nustatymus“. Suraskite šiame sąraše „Anuliuoti siuntimą“ ir pasirinkite norimą laiką – 5, 10, 20 ar 30 sekundžių. Štai ir viskas. Laiškus galite siuntinėti daug ramiau.

Rašykite greičiau ir išmaniau

Rašote daug laiškų, kurie būna arba beveik identiški, arba bent panašūs vienas į kitą? Šioje vietoje Gmail irgi gali padėti sutaupyti nemažai laiko. Tam sukurta netgi atskira funkcija – Smart Compose. Veikia ji labai paprastai. Jums rašant laišką, algoritmas, remdamasis jūsų prieš tai rašytais laiškais, suformuluoja sakinio pabaigos pasiūlymą. Jam pasirodžius ekrane, tereikia paspausti mygtuką „Tab“. Įgudus naudoti šia funkcija, net ir ilgų laiškų kūrimas taps visai greitu procesu, o be to tai padės išvengti ir korektūros klaidų. Tiesa, funkcija lietuvių kalba dar veikia gana prasta. Visgi daug rašantiems angliškai Smart Compose labai praverčia. Beje, algoritmas veiks geriau, jeigu jam padėsite mokytis. Dešiniajame apatiniame kuriamo laiško kampe, šalia šiukšliadėžės ikonos galima matyti tris taškelius. Paspaudus juos, pasirinkite „Atsiliepimai apie Išmanųjį kūrimą“. Atsivėrusiame lange galite įvertinti algoritmo veikimą. Kuo daugiau informacijos apie jo klaidas ar gerus pasiūlymus pateiksite, tuo patikimiau jis veiks.

Nepraleiskite gautų žinučių

Amerikiečių kompanija AOL buvo ta, kuri išpopuliarino garsiąją frazę „You’ve got mail!“, daug kam vis dar tebekeliančią nostalgiją 90–iesiems. Gmail nieko panašaus neturi, tad, sėdint prie savo kompiuterio, visai paprasta pražiopsoti atėjusį svarbų laišką (ypač jeigu nenorite nuolat matyti blaškančių notifikacijų). Tačiau informaciją apie neperskaitytus laiškus galite labai paprastai ir patogiai matyti tiesiog ant naršyklės skirtuko. Paspauskite tą patį krumpliaratį, keliaukite į „Nustatymus“, o tada pasirinkite „Išplėstiniai“. Pasirodžiusiame sąraše susiraskite „Neskaityto pranešimo piktograma“ ir paspauskite „Įjungti“. Pažvelkite į viršų. Ant Gmail laiškelio ikonos, esančios ant skirtuko, atsirado skaičiukas. Jis rodo, kiek neperskaitytų laiškų jūs turite. Nuo šiol apie naują laišką patogiai sužinosite tuo pat metu patys rašydami arba naršydami kitame naršyklės skirtuke. Beje, „Nustatymų“ skiltyje slepiasi dar daug kitų naudingų funkcijų. Susipažinkite su jomis. Labai gali būti, kad, aktyvavę ką nors iš jų, palengvinsite sau darbus