Gyvenimo būdas

„Game On III“ pranašystės – žaidimų telefone ateitis

2017-09-20

gameon_ilgas-1.jpg
Didžiausia Lietuvoje žaidėjų konferencija pasibaigė. Dar kartą ji pasiekė lankomumo rekordus, dar kartą lankytojai stebėjosi eilėmis prie įėjimo ir dar labiau stebėjosi tuo, ką aptiko viduje, dar kartą scenoje vienas kitą keitė neįtikėtinais kostiumais pasipuošę dalyviai. Šį savaitgalį Vilnius gyveno ne rūpesčiais, bet žaidimais. Ir mes ten užsukę įsitikinome, kad žaidimai mobiliesiems įrenginiams čia užima vis svarbesnę vietą.

Apie tai, kaip mobilusis internetas keičia žaidimų patirtį, apie ateities žaidimus, papildytą realybę ir kitas įdomybes pasikalbėjome su „Game On“ atstovu Mangirdu Beniušiu bei garsiausių lietuviškų žaidimų mobiliesiems įrenginiams kūrėjais.

 

Mobilūs lenkia stacionarius

Įprasta manyti, kad žaidimai mobiliame telefone – tikri niekai, palyginus su tais, į kuriuos pasineri atsisėdęs prie stacionaraus kompiuterio. Tačiau žaidimų konferencijos rengėjas Mangirdas Beniušis sako, kad viskas jau seniai yra kitaip.

gameon2].jpg

„Mobilieji žaidimai pastaruoju metu pradeda netgi lenkti kompiuterinius. Daugybė žaidėjų tiesiog ima rinkti mobilias įprastų žaidimų alternatyvas. Pavyzdžiui, populiarėja „Mobile Legends“ – alternatyva labai populiariam žaidimui „League of Legends“. Ir tai vyksta dėl to, kad žmonės nebeturi galimybės tiek laiko praleisti žaisdami. Mobilūs žaidimai trunka 15–10 minučių. Jie labiau prieinami. Nereikia kompiuterio, įrangos, darbo vietos – pakanka telefono, ir gali žaisti kad ir keliaudamas.“

Nors konferencijos salėse ryškiau švyti stacionarūs kompiuteriai, pažvelgus iš arčiau matyti, kad daugybę žaidimų kūrėjai pristato būtent telefonų ir planšetinių kompiuterių ekranuose. Dar daugiau – didelė dalis šių žaidimų kūrėjų yra lietuviai. Pvz., lietuvių „TutoTOONS“ sukurti žaidimai išmaniesiems įrenginiams pasaulyje jau atsisiųsti apie 300 mln. kartų ir Lietuva tikrai nėra pagrindinė jų rinka. Greta įsikūrusiai lietuvių „Nordcurrent“ priklauso rekordas – vienas jų žaidimas „Cooking Fever“ pasaulyje parsisiųstas 150 mln. kartų.

 

„Monster Busters“ – šviesi papildytos realybės ateitis

Įkūrę įmonę „Tag of Joy“ broliai Šarūnas ir Žilvinas Ledai papildytos realybės žaidimus vysto jau kelis metus. 2012 m. jų sukurtas žaidimas „Bear Care“ „Mobile Premier Awards 2012“ apdovanojimuose laimėjo geriausios metų programėlės titulą. O 2014 m. jie pristatė „Monster Buster“ – papildytos realybės žaidimą, kuris atrodo gražesnis ir įdomesnis už milžiniško populiarumo sulaukusį „Pokemon Go“.

„Per pastaruosius kelerius metus daug kas smarkiai patobulėjo. Ryšio kokybė nuolat gerėja, 4G internetas greitesnis, telefonai vis galingesni. O kuo galingesnis telefonas, tuo aukštesnės kokybės potyrius jis suteiks. O mes, kaip kūrėjai, galingesniam telefonui galime pasiūlyti geresnes funkcijas. Viskas susiję. Ir dabar atsivėrė puikios galimybės papildytai realybei“,  – sako broliai.

gameon4.jpg

Kol išbandydamas „Monster Buster“ medžiojau monstriukus su „iPhone“, mėginau išgauti iš kūrėjų, kas bus toliau. Kokie žaidimai telefonuose apsigyvens ateity? Ką keičia „Apple“ pristatyta papildyta realybė?

„Na, čia reikia būti orakulu. Tačiau mobiliųjų įrenginių platforma jau pasiekė brandą, jai jau dešimt metų  – o tai reiškia, kad žaidimų bus daug ir įvairių. Didelių ir mažų, paprastų ir sudėtingų, žaidžiamų keliese ir po vieną, stovint ir sėdint. O papildyta realybė – viena sričių, kuri galės pateikti visiškai naują patirtį“, – išsakė savo mintis kūrėjai.

 

Po pasaulį su žaidimais

Į „Monster Buster“ kūrėjai integruoja Lietuvos ir užsienio turistinius maršrutus, todėl didžiulis tarptinklinio ryšio kainų sumažėjimas virsta tikru perversmu ir mobiliųjų žaidimų kūrėjams.

„Be abejo, „roaming’o“ kainų išnykimas Europoje – tikras perversmas. Nuo pat pradžių savo žaidimą skyrėme tiems, kas mėgsta judėti ir keliauti. O kai keliautojas užsienyje negali to žaidimo žaisti, nes jam reikia interneto, viskas tampa komplikuota. Dabar atsivėrė galimybės žaisti bet ką“, – atsivėrusiomis galimybės džiaugėsi broliai Ledai.


Kompiuterio galia kišenei

Nieko nuostabaus, kad mobilieji įrenginiai išstumia stacionarius kompiuterius – šiuolaikinių išmaniųjų telefonų procesorių galios pakanka labai rimtiems iššūkiams. Ką gali dabartinis išmanusis įrenginys, galima akivaizdžiai pamatyti išbandžius „Game On“ svečių iš Čekijos, „Madfinger Games“, žaidimus.

„Įsijungęs net nepatiki, kad tai žaidimas telefone – veikia ir atrodo lyg rimtame žaidimų kompiuteryje. „Shadow Legends“ veikia daugelio žaidėjų (multiplayer) režimu ir gali jungti, pavyzdžiui, vienos šalies žaidėjus. Tarkime, kad lietuviai būtų komandoje su kitais lietuviais“, – giria svečius M.Beniušis.

 

O kaip atrodys ateitis?

A.Lukošius: „Gal po poros metų užsidėję specialų šalmą, į kurį įstatytas telefonas su papildytos realybės žaidimo versija, e-sportininkai galės žaisti „Counter Strike“ realiai lakstydami po miškus ir šaudydami vienas į kitą įsivaizduojamais ginklais?“

M.Beniušis: „Su papildyta realybe – tikrai taip. Savo biure eksperimentuojame su keletu tokių produktų ir tai atrodo įspūdingai. Kol kas esančios klaidos yra tik proceso dalis, technologijos tobulėja ir, manau, įvardintas scenarijus tikrai nėra fantastika.“

gameon1].jpg

A.Lukošius: „Virtuali realybė toliau užvaldys protus, akis, biurus, kambarius ir mūsų telefonus?“

M.Beniušis: „Šiais metais „Game On“ jos kiek mažiau, nes norėjome daugiau įvairovės. Tačiau VR sparčiai auga ir vien čia turime du lietuvių virtualios realybės žaidimus. Vieną, su futbolo kamuoliais, pristatė „Sneaky Box“.  Kitą, „Hurl VR“ (kur irgi reikia mėtyti kamuolį) – „Telesoft“ padalinys „Rusty OAK“.  Kol kas visa tai skirta stacionariems kompiuteriams, tačiau VR telefonams – tik laiko klausimas. „Apple“ dabar pajudino papildytą realybę, netrukus imsis ir virtualios.“

Taigi, papildyta realybė veržiasi į tikrą pasaulį, tikro pasaulio realybė – į virtualią. Ir tai tik mažytė dalelė ateities, kuri ateina į žaidimų pasaulį. Tuomet net nebekyla klausimų, kam reikia tokių galingų telefonų procesorių ir tokio spartaus mobiliojo interneto.

 

Norėdami pirmi sužinoti visas mobiliųjų technologijų naujienas, prenumeruokite Inovacijų Biuro naujienlaiškį!