pirmasis_skrendantis_namas_interviu_su_oreiviais_pagrindinis_ilgas
Tema: naujienos Patalpinta: 2018 kovas 13 20180313

Pirmasis skrendantis namas: interviu su oreiviais

pirmasis_skrendantis_namas_interviu_su_oreiviais_pagrindinis2018 m. prasidėjo fantastiškais pakilimais. Elonas Muskas pakėlė į kosmosą automobilį, o Tele2 Inovacijų biuro komanda – į dangų namą, kuris ne tik sėkmingai pakilo, bet ir minkštai nutūpė, saugiai nuskraidinęs savo gyventojus testuoti Tele2 laisvo interneto. Ir tik keli žmonės tiksliai žino, kiek darbo ir pasirengimo prireikė, kad viskas įvyktų sklandžiai, paprastai ir gracingai. Nematomi šio skrydžio didvyriai – oreiviai Vytautas Samarinas ir Laurynas Komža – pasidalino patirtimi, ko reikia, kad paskraidintum namą. 

Įdomūs faktai:  


  

Iššūkis – skrendantis namas

– Namo statytojai sakė, kad jų specifikacijose buvo labai konkrečiai parašyta: „Namą į orą kels aukščiausios kvalifikacijos pilotas.“

Vytautas: Na, žinote, paklausk piloto, tai kiekvienas yra pats geriausias, visi čempionai, aukščiausios kvalifikacijos ir t.t. Na taip, aš licenciją turiu nuo 2001 metų, jau devyniolikti metai, tai patirties yra šiek tiek.

Laurynas: Pakviečiau pilotuoti Vytautą, nes tuo metu galvojau ir dabar manau, kad tai žmogus, kuris turi daugiausia patirties Lietuvoje pilotuoti tokį didelį balioną. Pasaulyje didelių balionų yra, o Lietuvoje jie pas Vytautą, ir jis jais skraido. Tad viskas lyg ir aišku.

 

– Ką teks kelti į orą, aišku, visiškai tiksliai žinojote nuo pat pradžių.

Laurynas: Nežinojome nieko. Buvo aiški tik vizija, bet konkretus projektas keitėsi kiekvieną savaitę.

pirmasis_skrendantis_namas_interviu_su_oreiviais_oreiviaiVytautas: Turbūt tiek man, tiek Laurynui buvo lengvas šokas, kai sužinojome, kad reikės kelti nekilnojamąjį turtą ir kad jį patį dar reikės pagaminti. Kad tas namas bus tokio dydžio, jog jame dar turės vykti filmavimas. Ir visa tai skrydžio metu! Ir atrodyti turi kaip namas! Man iš pradžių buvo daug klausimų, ar išvis toks daiktas bus pagamintas ir kiek jis svers? Nes kad ir koks didelis tas mūsų balionas būtų, jis buvo gaminamas ne namo kilnojimui.

Laurynas: Susipažinus su vizija mūsų tikslas buvo kažkaip tą svajonę nuleisti ant žemės, kad ji galėtų pakilti į orą. Ir panašu, kad mums pavyko. Iš pradžių buvo įsivaizduojama, kad tai bus tokia tikra trobelė su kaminu šone ir t.t. Mes parodėme, kokias turime detales, kas yra būtina sėkmingam skrydžiui, ką reikia padaryti, kad pilotui ir keleiviams būtų patogiau, ir projektas pradėjo įgauti konkretesnes formas. Ir, aišku, kiekviename etape svarbiausia klausimas – „ar tai saugu“, o jei ne, ką reikia padaryti.

 

– Namo svoris buvo didžiausia problema, kuri iškilo pilotuojant?

Vytautas: Namas be keleivių svėrė 1,5 tonas, bet pats jo svoris nebuvo problema. Dažnai balionu keliu iki 16 keleivių ir kuro pasiimu net daugiau, negu buvo name, tad svoris būna gal net didesnis. Problema, kad tai nebuvo krepšys, kad mano darbo vieta kamine buvo labai siaura. Paskui supratome, kad net stovėti ten visu ūgiu negalėsiu. Paskui nepavyko įrengti jokios sėdimos vietos, tad galiausiai liko viena išeitis – valdyti balioną klūpint siaurame kamine. Tai pirmas iššūkis.

Be to, mes, pilotai, esame įpratę, kad orlaivis baigiasi ties mūsų pėdomis. Čia gavosi, kad aš klūpiu, o po manimi – dar du metrai orlaivio. Taigi, kai leidiesi ar esi kiek virš medžių, privalai numatyti neįprastus gabaritus. Lyg iš lengvosios persėdus prie sunkvežimio vairo. O dar kamine nesimato, kas apačioje – matai tik stogo kraštą ir realų atstumą turi nujausti. Aukštimatis, aišku, yra, bet juk rodo jis aukštį virš jūros lygio, o ne atstumą iki kalnelio.

 

– Skamba nelabai raminančiai. Tačiau kažkaip sugebėjote užtikrinti ir tikslų pakilimą, ir neįtikėtinai minkštą nusileidimą. Padėjo patirtis, pasirengimas, planas?

Vytautas: Mes sugalvojome, jog kadangi skrisime esant mažam vėjui, leisdamiesi prie žemės išmesime virves, komanda už jų pagaus ir pristabdę sumažins smūgį į žemę. Taip ir įvyko. Leisdamasis pasinaudojau medžių viršūnėmis, kad pristabdyčiau šoninį greitį, o prie žemės padėjo komanda. Bet namas buvo paskaičiuotas ir labai stipriam smūgiui. Tokiam atvejui visi turėjome diržus, buvome prisisegę, visi daiktai name pritvirtinti, keleiviams išdalinome šalmus. Tokių skrydžių patirties negali turėti, tai unikalus dalykas, net pasaulyje tokio nemačiau, tad buvome pasirengę viskam.

Laurynas: Tokio namo pasaulyje matyti neteko. Tiesa, kažkur buvo pakeltas namas su daugybe mažesnių balionėlių – toks kaip animaciniame filmuke „Aukštyn“ – tačiau jis tik atrodė panašiai, o išties buvo gryna butaforija. Tad mūsų skrydis išties unikalus – patirties nebuvo iš ko pasisemti.

 

– Kas buvo sunkiausia vykdant projektą?

Vytautas: Kai jau namas buvo padarytas, visi leidimai gauti, man sunkiausia buvo susivaldyti, kad nepaskubėtume, bet ir nepražiopsotume tinkamo skrydžiui oro. Sukviesti visus tada, kai oras bus tinkamas, ir nerizikuoti, nesukviesti visų tik tam, kad galiausiai tartume „neskrisim“. Visgi visa atsakomybė ir sprendimo priėmimas kaip pilotui tenka būtent man.

pirmasis_skrendantis_namas_interviu_su_oreiviais_oreiviai2Laurynas: Man sudėtingiausia viso skrydžio organizavimo dalimi buvo gauti Civilinės aviacijos administracijos leidimą. Nuo pat pradžių maniau, kad tai nebus lengva, tad vaikščioti pradėjau dar nieko konkretaus neturėdamas. Bandžiau atsargiai pristatyti idėją, nuteikti ir vis tiek tai buvo daugiau darbo, negu maniau. Jų tikslas buvo priversti mus atlikti kuo daugiau namų darbų. Kuo daugiau mes aprašome, tuo daugiau apie viską pagalvojame, tuo geriau žinome, kas vyksta, tuo geriau pasirengiame. Galiausiai pasiūlė sutvirtinti įstrižainę, skrydžio metu palikti atvirą avarinį išėjimą. Viską įvykdėme ir viskas pavyko.

Vytautas: Galiausiai, kai po bandymų supratau, kad skristi galima, valdyti namą visai patogu, skrendant filmavimo metu man liko tik profesinis iššūkis nuleisti namą kuo minkščiau. Kad ne tik nieko neapgadinčiau, bet kad visi, kas dalyvavo, paskui sakytų, jog geriau neįmanoma buvo to padaryti. Ten nebuvo baimės, kad kas nepavyks ar kažkaip dramatiškai baigsis. Jei taip būtume galvoję, viso to nebūtume nė pradėję. Bet mes viską numatėme ir paskaičiavome, tad liko tik siekis atlikti viską taip gerai, kaip tik galima. Ir, manau, pavyko.

 

Prenumeruokite Inovacijų Biuro naujienlaiškį ir pirmieji sužinokite daugiau intriguojančių detalių  apie šį unikalų projektą!

Prenumeruokite naujienas:

 

Raktažodžiai: tele2, tele2 4g, laisvas internetas, namu internetas, skraidantis namas, eksperimentas, wifi, inovaciju biuras, internetas, mobilus internetas, mobilusis internetas

Samsung Galaxy Note 9 apžvalga

Samsung Galaxy Note 9 pagaliau atvyko! Naujasis flagmanas puikiai pratęsia Note telefonų seriją. Lyginant su prieš tai buvusiu Samsung Galaxy Note 8 – tai dar geresnis, patobulintas produktyvumo įrankis. Dabar jis...

Plačiau

Xiaomi Mi Mix 2S apžvalga

Xiaomi nesiliauja stebinti savo puikiais gaminiais. Miestų gatvėse tiesiog dominuoja šio gamintojo paspirtukai, o „kinų Apple“ pravardžiuojami telefonai savo techninėmis charakteristikomis niekuo nenusileidžia net ir...
Plačiau

Xiaomi Mi M365 elektrinio paspirtuko apžvalga

Turbūt jau pastebėjote, kad didžioji dalis miestų gatvėse zujančių elektrinių paspirtukų yra to paties modelio. Tai Xiaomi Mi M365. Inovacijų biuro apžvalgoje sužinosite, kokiomis savybėmis ši transporto priemonė...

Plačiau