Gyvenimo būdas

Xbox Scarlett: naujos kartos konsolių lenktynės oficialiai pradėtos

2019-06-14

Los Andžele startuoja didžiausia ir svarbiausia kompiuteriniams žaidimams skirta konferencija pasaulyje – E3. Tai renginys, kurio datą prisiekę žaidėjai neabejotinai pasižymi savo kalendoriuose. Jo metu žaidimų bei įrangos kūrėjai ne tik pristato pačias ryškiausias naujoves, bet ir papasakoja, prie kokių projektų dar tebedirba. Pirmoji reikšminga naujiena per pasaulį nuaidėjo dar sekmadienį, iki oficialaus E3 starto likus kelioms dienoms. Microsoft paskelbė aktyviai dirbanti prie „Scarlett projekto“. Dar kitaip žinomo, kaip naujas Xbox. Ir ne šiaip dabartinio Xbox One patobulinimas, o visiškai nauja konsolės karta. Žinoma , kol kas apie projektą dar žinome siaubingai mažai, bet Microsoft žada, kad savo galia ir funkcionalumu naujos kartos įranga atvers visiškai naują puslapį žaidimų rinkoje ir ne tik. Kodėl jos verta laukti?  

_-29

Žaidimais mažiau besidomintiems gali kilti paprastas klausimas: ką iš viso reiškia terminas „konsolių karta“? Kai aštuntojo dešimtmečio pabaigoje pasirodė pirmosios žaidimų sistemos, to potencialo užteko keliems kilobaitams atminties ir patiems elementariausiams žaidimams a la Table Tennis. Tokia buvo pirmoji karta. Vėliau atėjo eilė antrajai kartai su Atari sistema priešakyje. Trečioji turėjo legendinį Nintendo. Ketvirtoji garsiai paskelbė apie Sega atėjimą. Penktojoje startavo Play Station. Šeštojoje – Xbox. Šiuo metu esame aštuntosios kartos pabaigoje. Šios eros lyderiais yra Xbox One ir Play Station 4. Visgi šios konsolės pirmą kartą pristatytos buvo dar 2013 m. Nepaisant to, kad per visą šį laiką jos nuolat tobulintos, siekiant iš motininės koncepcijos išspausti maksimumą, žaidimų kūrėjai jau faktiškai išnaudojo visą jų potencialą. Kitaip tariant, atėjo metas naujai kartai. Tai visiškai natūrali progresija, mat šios kartos paprastai pasikeičia kas septynerius metus.
_2-40

Taigi apie bruzdesys dėl Devintosios konsolių kartos prasidėjo jau senokai. Visgi pagrindiniai įtariamieji apie savo planus praktiškai nekalbėjo. Dabar, E3 pradžiai skirtoje spaudos konferencijoje Microsoft pagaliau nutraukė tylą ir apie savo ambicingus planus papasakojo garsiai. Naujoji konsolė šiuo metu vystoma naudojant kodinį pavadinimą Scarlett projektas. Sistema savo pirmtaką primins tik dėl savo vardo (kuris, tiesa, vis dar neaiškus). Pati jos architektūra bus permąstyta iš naujo, pasitelkiant pačius naujausius technologinius sprendimus. Microsoft žada, kad naujasis prietaisas bus keturis(!) kartus greitesnis nei dabartinis Xbox One X, o GDDR6 RAM technologija užtikrins dar neregėtą rezoliucijos kokybę. Kokią? Su Scarlett konsole galėsite žaisti 8K raiška. Be to, Microsoft giriasi sukūrusi ir visiškai naują SSD diską, kuris dar labiau išplės sistemos galimybes. Tai reikš dar grečiau besikraunančius žaidimus, dar mažiau strigimų, dar sklandesnes žaidybines patirtis.
_3-41

Ne ką mažiau intriguoja ir tai, jog Microsoft planuoja dar labiau išplėsti naujosios sistemos funkcionalumą. Jau dabar Xbox gali gerokai daugiau nei vien tik padėti mėgautis geriausiais vaizdo žaidimais. Scarlett projektas ir šioje srityje turėtų žengti reikšmingą žingsnį pirmyn. Konsolės jau seniai tapo ir priemone žiūrėti filmus, bendrauti su žmonėmis. Naujoji jų karta tik dar labiau išplės šias galimybes. Tikrai didžiulio šuolio galime tikėtis ir Virtualiosios realybės srityje. Jau aštuntoji konsolių karta čia pasistūmėjo į priekį. Tiek Sony, tiek Microsoft pristatė netgi specialiai šiam formatui skirtų žaidimų. Turint omenyje, keliariopai išaugsiančius greičius bei grafikos galimybes, Virtualiojoje realybėje besispecializuojantys kūrėjai gaus šansą dar labiau išlaisvinti savo vaizduotes. Galite drąsiai tikėtis būtent jai bei Išplėstinei realybei skirtų žaidimų (ir net nebūtinai jų). Kitas svarbus aspektas – vadinamasis stream’inimas. Žaidimų kūrėjai ir toliau bando priartėti prie modelio, kuris kažkuo primintų Netflix ar Prime Video. Visgi čia dar tebėra daug iššūkių. Žaidžiant grafiškai sudėtingus žaidimus delsos lygis tebėra per didelis. Pasistūmėti į priekį šioje srityje – vienas iš Microsoft prioritetų.
_4-36

2013-aisiais Play Station 4 ir Xbox One pasirodė praktiškai tuo pačiu metu. Tuomet užvirė siaubingai aršus konsolių karas. Būtų labai keista, jeigu šįkart SONY atiduotų iniciatyvą Microsoft ir leisti jiems išsiveržti į priekį. Apie būsimąjį Play Station 5 irgi jau kalbama gana ilgai. Netgi nesuklystumėme konstatuodami, kad SONY šįkart netgi turi kiek geresnes startines pozicijas – Play Station 4 era žaidėjams padovanojo tokius hitus kaip Red Dead Redemption ar God of War. Jau dabar aišku, kad Play Station 5 turės aštuonių branduolių procesorių ir daugybę kitų naujausių technologinių sprendimų, kurie įgalins jį atkurti  pritrenkiančios kokybės vaizdą. Kaip ir pagrindinis konkurentas, konsolė gebės atkurti vaizdą 8K raiška, turės SSD diską. Ji palaikys 3D audio funkcionalumą, o taip pat – tai ypač svarbu ilgamečiams Play Station savininkams – suteiks galimybę žaisti ir ankstesnėms kartoms skirtus žaidimus. Nevalia pamiršti ir to, kad SONY jau senokai turi ir savo Virtualiosios realybės sistemą, kurios integracija su nauja konsole turėtų būti dar geresnė. Taigi tikrai neapsigaukite. Tai, kad Microsoft apie savo planus oficialiai prenešė pirmieji, dar nereiškia, kad jie iš tikrųjų yra pažengę toliau. Labai tikėtina, kad dvi Devintosios kartos konsolės startuos daugmaž tuo pačiu metu.
_5-33

Visgi naujosios konsolės gali atnešti ir dar vieną naujieną. Play Station 5 ir tai, kuo taps Scarlett Projektas, gali tapti paskutiniaisiais modeliais, dalyvavusiais tokiose kartų lenktynėse. Dar pristatinėdami Xbox One S atnaujinimą, Microsoft atstovai teigė konsolių pasaulį matantys supanašėjusį su asmeninių kompiuterių. Pastaruosius žaidėjai vertina dėl neišsemiamų kustomizacijos galimybių. Asmeninį kompiuterį gali pritaikyti prie individualių savo poreikių, paruošti jį specialiai mėgstamiausiam žanrui, nuolat plėsti jo galimybes. Asmeninis kompiuteris suteikia galimybę judėti tiek pirmyn, tiek atgal, t.y. mėgautis tiek naujausiais, tiek klasikiniais žaidimais. Microsoft vizija – kažką panašaus sukurti ir konsolių erdvėje. Xbox turėtų tapti labiau platforma, biblioteka, aplink kurią telkiasi žaidėjų bendruomenė. Pati fizinė konsolė matoma, kaip sistema, kuri gali būti papildoma, išplečiama, kustomizuojama. Tai sukeltų ir dar vieną netiesioginį efektą. Dabar žaidimų kūrėjai naują konsolių kartą pasitinka su šiokiu tokiu nerimu. Ciklo pradžioje jie negali sau leisti kurti išimtinai naujai sistemai, mat ją paprasčiausiai dar turi gana ribotas žaidėjų skaičius. Microsoft kontempliuojamas modelis didele dalimi panaikintų šį galvos skausmą. Taigi kryptis daugiau mažiau aiški. Kaip viskas atrodys iš tikrųjų? Laukti liko visai nebe daug.