Inovacijos

Kinas ir technologijos. Kaip kuriami pasauliai?

2019-03-22

Kino magija iš tikrųjų gali atrodyti magiška. Holivudo specialiųjų efektų departamentai sugeba į ekraną perkelti net ir keisčiausias žmonių vizijas. Derinant senas patikrintas ir visiškai naujas technologijas, kuriami ištisi pasauliai, realistiškumu menkai kuo nusileidžiantys tikrajam. Pristatome pačius efektyviausius kino magų naudojamus triukus, kurie neabejotinai buvo panaudoti ir jūsų mėgstamiausiose juostose.

 

_1-1

Skrydžiui į kosmosą besiruošiantys astronautai ilgai treniruojasi po vandeniu. Taip bent iš dalies pasiruošiama darbui nesvarumo būsenoje. Povandeninis pasaulis naudingas ir kitu aspektu. Garsas čia sklinda ir skamba gana panašiai kaip ir kosmose. Būtent todėl ir kosminėms filmų scenoms skirti garso efektai dažnai įrašinėjami būtent po vandeniu. Vienas iš geriausių pavyzdžių – garsusis Gravity. Jo kūrėjai po vandeniu įrašinėjo ne tik krebždesius, ūžesius, bet ir NASA naudojamas frazes, taip siekdami maksimalios autentikos.

_2-14

Ko gero, tikrai pastebėjote, kad filmuose pasitaiko vis daugiau kompiuteriu generuotų personažų. Tiesa, jie toli gražu nėra visiškai kompiuteriški. Pastaraisiais metais ypač sparčiai tobulėja vadinamoji motion capture technologija. Ją taikant filmuojami tikri aktoriai. Fiksuojamos jų emocijos, veido išraiškos, judesiai ir t.t. Surinkti detalūs duomenys vėliau panaudojami vaizduojant kompiuterinį personažą. Ko gero, geriausiai žinomas tokio darbo principo pavyzdys – Gollum’as iš Žiedų Valdovo. Būtent šio personažo sėkmė ir įtikino Holivudą, kad toks metodas gali duoti puikių rezultatų.

_3-17

Žaliojo (arba mėlynojo) ekrano technologija kino industrijoje naudojama jau daugybę metų. Jos principas labai paprastas. Ant žalio ploto paprasčiausiai užklijuojamas norimas vaizdas. Kompiuteriai šį procesą gerokai patobulino. Dabar jiems jau net nebelabai reikia žalio fono. Papildomas dekoracijas įklijuoti galima praktiškai į kiekvieną švarų kadrą. Matėte filmą The Wolf of Wallstreet? Praktiškai kiekviena jo scena yra praplėsta kompiuterinėmis dekoracijomis. Ko gero, jį žiūrėdami to net nepastebėjote, ar ne?

_4-12

Tai savotiška žalio ekrano priešingybė. Tiesa, daug sudėtingiau įgyvendinama.  Proceso metu aktorius visiškai nuskenuojamas, sukuriant absoliučiai tikslų 3D atvaizdą. Vėliau jis paprasčiausiai įklijuojamas į reikiamą kontekstą. Šis metodas taikomas tais atvejais, kai siužetas vystosi ypatingai neįtikimose lokacijose. Pavyzdžiui, kosmose ar vietose, kuriose filmuoti neįmanoma. Toks aktorių įklijavimas naudingas tuo, kad leidžia sukurti gerokai realisteškesnius apšvietimo ir spalvų efektus. Aktorių copy-paste’inimą labai sėkmingai pritaikė jau minėto Gravity kūrėjai.

_5-11

Ar kada susimąstėte, kaip čia taip yra, kad Tom’ui Cruise’ui jau beveik šešiasdešimt, o atrodo jis lyg būtų trisdešimties? Ne, tai ne gero drėkinamojo kremo poveikis. Atsakymas yra skaitmeninis jauninimas. Ši technologija filmuose naudojama vis dažniau. Kartais sėkmingai, kartais nelabai. Viena vertus, šis metodas išplečia istorijos pasakojimo galimybes. Kita vertus, kritikai pastebi, kad tokiu būdu pernelyg iškreipiama realybė. Kokia bebūtų jūsų nuomonė, panašu, kad skaitmeninis jauninimas niekur nedings, o T. Cruise’as jaunuolį vaidins ir būdamas aštuoniasdešimties.