Gyvenimo būdas

Kaip veiks Google Stadia, ir kodėl žaidėjams verta suklusti?

2019-08-27

Kas yra didžiausia pramogų industrijos žvaigždė? Filmai? Serialai? Ne! Svarstyklės jau senokai pakrypo į kitą pusę. Didžiausią auditoriją ir pelną pastaraisiais metais generuoja vaizdo žaidimų industrija. Pernai ji iš viso gavo 131 mlrd. dolerių pajamų, ir šis augimas sustoti net neketina. Prognozuojama, kad 2025 m. industrija peržengs 300 mlrd. ribą. Vienas iš faktorių, leisiančių tokią ambicingą prognozę paversti realybe, yra vadinamieji žaidimai „debesijoje“ (angliškai tariant, cloud gaming). Interneto skvarba ir greitis jau pasiekė tokį lygį, kad daugelį žaidimų galime žaisti tiesiog prisijungę prie išorinės platformos. Būtent jos ir turėtų tapti dominuojančia jėga ateities žaidimų industrijoje. Bent jau tuo tiki interneto gigantas Google, ruošiantis savo sistemą Stadia, kuri turėtų lengvai ir patogiai sujungti žaidėjus iš viso pasaulio.

1-29

Vaizdo žaidimai – unikalus pramogų žanras. Jokia kita medija nėra taip tiesiogiai priklausoma nuo technologijų. Kažkuria  prasme, naujausi technologiniai sprendimai čia yra tarsi kūrybinė medžiaga, iš kurios semiamasi idėjų. Ir pastaraisiais metais žaidimų industrija išgyvena reikšmingą transformaciją. Nuo į produktą orientuoto verslo modelio pamažu judama prie orientuoto į paslaugą. Panašų virsmą jau matėme filmų ir serialų rinkoje. Joje atsirado stream’inimo paslaugos, kai už fiksuotą mokestį vartotojai gauna prieigą prie viso platformos katalogo. Dauguma žmonių jau turi internetą, kurio greičio pakaktų sklandžiam analogiškos žaidimų paslaugos veikimui. Be to, kaip žinia, pasaulis pamažu ruošiasi perėjimui prie 5G ryšio standarto, su kuriuo didžiulius duomenų srautus galėsime perdavinėti iš bet kur ir bet kokiu prietaisu. Tokioms paslaugoms kaip Steam, tai reikš galimybę siūlyti vartotojams žaisti dar daugiau, įvairesnių ir kompleksiškesnių žaidimų, nebijant lag’o ar lūžtančių sistemų.

2-181222

Toliau besivystant žaidimų debesijoje rinkai, tokios paslaugos kaip Steam, be abejo, turės puikias startines pozicijas. Vien dėl savo sukauptos patirties. Tačiau konkurencija žada būti labai arši. Į varžybas dėl žaidėjų simpatijų įsitraukia ir Google su savąja Stadia sistema. Kompanija šiemet jau pademonstravo tiek savo žaidimų pultelį, tiek platformos veikimo principą. O taip pat ir išdalino daugybę viliojančių pažadų. Stadia pasiūlys itin aukštą vaizdo kokybę. Anot Google, su ja bus galima žaisti 1080p ir 60fps formatu, o ilgainiui bus pasiekta 4K ir 60fps kokybė, taigi pagal šį parametrą naujoji sistema mažai kuo nusileis net ir tradicinėms konsolėms. Tačiau svarbiausia tai, kad Stadia nepareikalaus iš vartotojų jokių didelių investicijų į įrangą. Google teigia, kad žaisti bus galima tiesiog Chrome naršyklėje arba ChromeOS platformoje. Nereikės netgi nieko instaliuoti į savo kompiuterį ar kitą išmanųjį prietaisą. Užteks tiesiog užsiregistruoti ir prisijungti (visai kaip ir Netflix’e). Kaip sako pati Stadia komanda, jeigu galite be problemų žiūrėti YouTube, galėsite ir be problemų naudotis naująja platforma.

3-14

Kaip pasakoja patys Google atstovai, su Stadia projektu jie siekia sukurti tokią patirtį, kuri būtų maksimaliai intuityvi ir netgi nepastebima. Ką jie turi omenyje? Įsivaizduokite, kad mėgstate žaidimus ir todėl reguliariai žiūrite jų apžvalgas ar stream’us. Jeigu darytumėte tai per YouTube, ekrane visada matytumėte naują mygtuką, kurį paspaudę iš karto atsidursite Stadia platformoje, konkrečiame žaidime. Dar daugiau. Sistema atsimins jūsų progresą, todėl galėsite pradėti žaisti jį su savo kompiuteriu, tada spontaniškai jį išjungti, pasiimti į rankas planšetę ir žaidimą tęsti lyg niekur nieko. Kitaip tariant, siekiama, jog jūs pamirštumėte, kad egzistuoja tokie dalykai, kaip skirtingos platformos ar skirtingi prietaisai. Stadia – tai nepertraukiama patirtis. Skamba labai patraukliai ir netgi verčia paklausti: o kodėl niekas anksčiau taip nesugalvojo? Sugalvoti gal ir sugalvojo, bet tokia sistema reikalauja milžiniškų resursų, kuriuos turi tik kelios kompanijos. Pavyzdžiui, Google specialiai šiam projektui visame pasaulyje sukurs 7500 specialius debesijos ir duomenų centrus, kuriuose veiks Linux sistemos varomi kompiuteriai su ypatingai didele procesine galia.

4-13

Stadia projektas toks reikšmingas dar ir dėl to, kad siekia tuo pačiu metu sujungti kelias skirtingas žaidimų pasaulio dalis. Tai ne tik galimybė žaisti stream’inant, bet ir platforma, kurioje žaidimų kūrėjai galės realizuoti savo idėjas, o profesionalūs (arba tokiais siekiantys tapti) žaidėjai – tiesiogiai bendrauti su savo auditorija. Konkurencinis Stadia pranašumas pasireikš tuo, kad visos šios trys veiklos nuo šiol galės vykti po vienu stogu. Kartu su pačia platforma buvo pristatyta ir visiškai nauja kūrybinė studija – Stadia Games and Entertainment, gaminsianti visiškai originalius naujus žaidimus, pritaikytus būtent išskirtinai Stadia. Sistema turės ir savo įrangą (neprivalomą, bet praturtinsiančią patirtį) – specialių žaidimų pultelį. Atrodo jis kaip ir daugelis esančių rinkoje, bet turi du ypatingus mygtukas. Vienas automatiškai pradeda stream’inti jūsų žaidimą YouTube, o kitas aktyvuoja Google Assistant, padedantį jums žaisti. Žvelgiant į visas šias paslaugas, nesunku suprasti, kodėl Stadia vadinama nauju etapu. Ji gali tiek daug, kad jos tiesiog neišeina įsprausti į dabar įprastus rėmus.

5-11

Stadia potencialas, regis, milžiniškas. Tačiau ar Google tikrai pavyks įgyvendinti visas savo idėjas ir tęsėti pažadus? Nors pati platformos vizija ir labai masinanti, kol kas dar išlieka daugybė nežinomųjų. Visų pirma, dar neaišku nei kiek Stadia kainuos, nei kada tiksliai ji startuos, nei (o tai visų svarbiausiai) ar tikrai veiks taip sklandžiai, kaip žadama. Taigi galima teigti, jog platformos sėkmė priklausys būtent nuo to, kaip sėkmingai joje pavyks įgyvendinti visus šiuos punktus. Jeigu tai bus padaryta sėkmingai, Stadia sėkmė praktiškai nekelia abejonių. Visgi faktas ir tai, kad Stadia turės konkurentų. Play Station jau garsiai pranešė apie savo žaidimų „debesijoje“ platformą Play Station Now. Savo atsakymą ruošią ir Xbox. Tai du gigantai, kurie savo infrastruktūra mažai kuo nusileidžia Google, o be to turi nepalyginamai daugiau patirties žaidimų srityje. Galima drąsiai teigti, kad lenktynės dėl „žaidimų pasaulio Netflix’o“ titulo oficialiai prasidėjo.