Gyvenimo būdas

„Baby Shark” ir vaikiškų YouTube kanalų TOP 3

2020 10 lapkričio

Ar žinote, kokia daina yra populiariausia visame YouTube? Jei spėjote, kad tai vienos iš šiuolaikinių pop žvaigždžių kūrinys, pasiruoškite nustebti. Visai neseniai visų laikų žiūrimiausio vaizdo klipo titulą pavergė, regis, niekuo neypatinga vaikiška dainelė „Baby Shark“. Jeigu patys turite mažamečių vaikų arba bent jų pažįstate, ko gero, ją girdėjote. O jeigu girdėjote, greičiausiai, galėtumėte ir paniūniuoti. Rašant šias eilutės, „Baby Shark“ yra surinkusi stulbinančius 7 051 715 200 peržiūrų, priversdama užduoti paprastą klausimą: ar ne per mažai kalbame apie „vaikiškąją“ interneto dalį. Juk jeigu ją paanalizuotume atidžiau, pastebėtume, kad panašių sėkmės istorijų yra ne viena. Kaip kuriami ir kaip atrodo „vaikiško“ interneto fenomenai?

Kodėl „Baby Shark“ tokia populiari?

„Baby Shark“ tikra sensacija tapo vos tik pasirodžiusi internete. Milijonai tėvų netruko pastebėti, kad ši dainelė yra kaip reta efektyvi priemonė mažamečiui nuraminti. Sėkmės priežastys tarsi labai akivaizdžios. Dainelė labai kabinanti, ypač lengvai įsimenanti. Tačiau kodėl? Tą patį juk galėtume pasakyti apie šimtus kitų kūrinių, nerenkančių milijardų perklausų. Pasirodo, čia esama mokslu grįstos paslapties. Mes esame linkę užsikrėsti vadinamuoju „ausų kirminu“. Tai fenomenas, kai negalime sau iš galvos išmesti kokios nors melodijos. Tam tikri muzikiniai motyvai ypatingai sėkmingai stimuliuoja smegenų motorinę žievę, kuri šiaip atsakinga už judėjimą. Kitaip tariant, gavusi signalą, ši smegenų zona skatina mūsų kūną veikti. Šiuo atveju, niūniuoti dainą. „Ausų kirmino“ efektą greičiausiai sukelia ritmingos, pasikartojimų pilnos dainos.

Kokios dainos patinka vaikams?

„Baby Shark“ populiarumas slypi ir tame, kad šis kūrinys labai puikiai paiso svarbiausių vaikams skirtos muzikos kūrimo taisyklių. Visų pirma, mažieji mokosi kartodami. Būtent taip jie įvaldo kalbą, skaičiavimo gebėjimus, išmoksta užsirišti batus ir t. t. Jeigu dainoje nuolat kartojami tie patys žodžiai, jų junginiai, ritmai, vaikui tampa daug lengviau ją atsiminti. Beje, ir atsibosta ji jiems daug sunkiau nei suaugusiems. „Baby Shark“ šiuos kriterijus atitinka tobulai. Joje taip pat vartojami žodžiai, kuriuos mažieji ir šiaip jau žino, todėl greičiau juos atpažįsta. Tuo pačiu vaikams labai svarbi ir vizualinė informacija. Pati daina – tik viena dedamoji. Ne ką mažiau paveiki ir choreografija. Tikrai pastebėjote, kad mažieji – labai judrūs žmogeliukai, kuriems sunku nusėdėti vienoje vietoje, ilgai susikoncentruoti į vieną veiklą. Jeigu kūrinys pasiūlo ne tik kabinančią melodiją bei įsimenančius žodžius, bet ir šokio judesius, sėkmė beveik garantuota.

Ryškiausi „vaikiško“ interneto fenomenai

Stulbinanti „Baby Shark“ sėkmė verčia paklausti: ko mes dar nežinome apie „vaikiškąją“ interneto dalį. Pasirodo, čia esama tikrų superžvaigždžių, savo auditorijos dydžiu galinčių konkuruoti su bet kuo. Siūlome kiek iš arčiau susipažinti su pačiomis didžiausiomis.

Kas yra ChuChu TV?

Kaip reaguotumėte, jeigu pasakytume, kad vienas YouTube kanalas per dieną pritraukia 20 mln. auditoriją? Tai juk milžiniškas skaičius (ypač turint omenyje tai, kad paprastai žiūrima ne po vieną video). Tačiau šiam indų kanalui (o tiksliau, jų grupei) jis jau visiškai įprastas. Prieš kelerius metus Vinoth Chandar į YouTube įkėlė video, kuriame pagal jo dukros atvaizdą animuota mergaitė šoka skambant populiariai indiškai dainelei. Nuo vieno prie kito… Šiandien ChuChu TV turi beveik dešimt savo kanalų, kurių populiariausias gali girtis beveik 40 mln. prenumeratorių. Juose publikuojamos paprastos vaikiškos dainelės, žinomos visame pasaulyje, paįvairintos nesudėtinga, bet spalvinga animacija ir tarpkontinentiniu prieskoniu. Suaugusieji gali žiūrėti į šiuos video ir nesuprasti, kur čia slypi burtas (ar vaikais kažkokiu būdu manipuliuojama?!). O mažiesiems visai tai nė motais – ChuChu TV juos tiesiog akimirksniu užliūliuoja.

Kas yra Little Baby Bum?

ChuChu TV ant kulnų lipa kitas panašaus pobūdžio kanalas (tiksliau, irgi jų grupė) – Little Baby Bum. Kaip ir indiškasis konkurentas, šis projektas taip pat orientuojasi į pačius mažiausius – vaikus iki ketverių metų (tiesa, egzistuoja dukterinis kanalas, skirtas 4–6 metų vaikams). Savo prenumeratoriams, kurių jau yra beveik 33 mln., kanalas siūlo paprastas tradicines bei originalias daineles, paįvairintas spalvingomis ir ryškiomis 3D animacijomis. Little Baby Bum veikla prasidėjo nuo visame pasaulyje puikiai žinomų „Twinkle Twinkle Little Star“ bei „Baa Baa Black Sheep“. Repertuaras vis augo, kol galiausiai kanalas pradėjo tokius klipus jungti į valandos trukmės formatą. Vienas iš tokių ne tik jau surinko beveik pustrečio milijardo peržiūrių, bet ir yra ilgiausiai nepertraukiamai žiūrėtas YouTube video, bei pirmasis, ne muzikinis video, peržengęs 1 mlrd. peržiūrų ribą.

Kas yra Maša ir Lokys?

Dar vienas „vaikiškojo“ interneto išskirtinumas tas, kad čia praktiškai nėra kalbinių apribojimų. Geriausias to įrodymas – rusiškas animacinis serialas „Maša ir Lokys“. Jeigu perskaitę jo pavadinimą skeptiškai susiraukėte, neskubėkite su toli siekiančiomis išvadomis. Olego Kuzovkovo personažai puikiai atpažįstami visame pasaulyje. Mergaitės Mašos ir jos draugo Lokio nuotykius stebi ir lietuviai, ir amerikiečiai. Nieko keisto, animacijos čia labai charakteringos, siužetai paprasti, bet nuotaikingi, praktiškai nėra jokių dialogų, tad veiksmą suprasti gali kiekvienas. Puikus to įrodymas – peržiūrų skaičius. Populiariausias serialo epizodas šiuo metu penktas(!) žiūrimiausias video YouTube istorijoje ir yra surinkęs jau beveik puspenkto milijardo peržiūrų. Milijardo ribą yra peržengę dar du, o visi kiti jas skaičiuoja šimtais milijonų.