Pramogos

Ar Instagram virsta TikTok’u?

2021-08-04

Nesikeičia tik nebeveikiantys socialiniai tinklai. Instagram, visai kaip ir Facebook ar LinkedIn, nuolat išbando naujoves, kai kurias iš jų pasilieka, kitų atsisako… Visa tai – normali ir logiška evoliucija. Juk taip Instagram‘e ir atsirado tokie elementai, kaip Stories ar Reels. Mes galbūt jau net pamirštame, kaip tai stipriai pakeitė socialinį tinklą. Dienos, kai Instagram tebuvo nuotraukų rinkinys, atrodo esančios labai toli. Tačiau panašu, kad tokios permainos – tik pradžia. Facebook visai neseniai prasitarė apie ateities planus šiam tinklui. Juos galima susumuoti labai paprastai: Instagram pavirs TikTok klonu. Bent jau tokia idėja. Kokios naujosios strategijos priežastys? Ar ji pasiteisins? Galų gale, ar viskas jau nuspręsta? Ar Instagram tikrai lemta pavirsti TikTok‘u?

Labai trumpa Instagram funkcijų istorija

Pokyčiai socialiniame tinkle Instagram – ne naujiena. Per kiek daugiau nei dešimtmetį jo vartotojai buvo ne vienos reikšmingos funkcijos atsiradimo liudininkais (ir testuotojais). Prasidėjo viskas labai paprastai. Nuo galimybės publikuoti nuotraukas, stebėti kitus vartotojus ir komentuoti. Tik po trejų metų čia atsirado galimybė įkelti ir trumpus video įrašus. Instagram Stories, kurios dabar mums atrodo neatsiejamas šios platformos elementas, įdiegtos tik 2016 m. Ir, beje, neatsitiktinai. Tuo metu kaip tik populiarėjo Snapchat, siūlęs labai panašaus formato turinį. Instagram Stories ne tik padėjo neprarasti jaunosios auditorijos dalies, bet ir ją dar labiau išplėsti. Tais pačiais metais startavo ir Instagram Live – pirmasis platformos žingsnis į stream‘inimo pasaulį. 2018 m. pristatyta IGTV – Instagram video platforma. Taigi, nors socialinis tinklas savo veiklą ir pradėjo nuo statinių nuotraukų, akivaizdu, jog jis pamažu ir užtikrintai tampa video platforma. 

Instagram vadovo žinutė apie ateitį

Šie pasvarstymai apie Instagram praeitį bei ateitį neatsirado iš niekur. Juos paskatino patys socialinio tinklo vadovai. Visai neseniai Instagram CEO Adam Mosseri savo Twitter paskyroje publikavo trumpą video, kuriame papasakojo apie artėjančias permainas. Anot jo, Instagram jau nebėra nuotraukų dalijimosi platforma. Verta pabrėžti, kad tai ne šiaip kažkokie išvedžiojimai. Jeigu toks teiginys pasigirsta iš paties vadovo lūpų, galime labai aiškiai teigti, kad tai ne spekuliacija, o oficiali strateginė pozicija. Ką apie ją galvoti – tai jau kiekvieno iš mūsų reikalas. Anot A. Mosseri, dažniausiai vartotojų įvardijama priežastis, kodėl jie lankosi Instagram‘e, yra noras papramogauti. O gero verslo strategija – duoti žmonėms tai, ko jie nori. Todėl Instagram‘e matysime vis daugiau pramoginio video turinio. Kitaip tariant įvyks tiktok‘izacija. Gal tuo stebėtis visai ir nereikėtų. Instagram juk ne vieninteliai tai darantys. Net ir YouTube visai neseniai pristatė YouTube Shorts funkciją, kurios tikslas yra lygiai toks pats. 

Kaip vyks Instagram tiktok’izacija? 

Savo Twitter paskyros video A. Mosseri trumpai supažindino su tuo, kas Instagram‘o auditorijos laukia per kelis artimiausius mėnesius. Visų pirma, planuojama gana daug eksperimentuoti su rekomendacijų sistema. Savo naujienų srautuose turėtume matyti vis daugiau turinio iš paskyrų, kurių nesekame, bet – bent jau algoritmo įsitikinimu – potencialiai galėtume mėgti. Šio atnaujinimo testavimas jau prasidėjo. Viena įdomesnių jo funkcijų – temos. Vartotojai galės pasufleruoti, kokio pobūdžio turinio norėtų matyti daugiau, o kokio mažiau. Galima sakyti, kad tai Instagram bandymas pasivyti TikTok, kuris kaip tik ir garsėja savo rekomendacijų sistema bei algoritmu, stebėtinai puikiai prisitaikančiu prie žmonių skonio. Kitą naujieną A. Mosseri apibūdino gana aptakiai, bet panašu, kad Instagram tobulins patį video formatą, siekdamas jį padaryti dar geriau pritaikytą mobiliajai aplinkai. Ką būtent tai reiškia, turėtume pamatyti jau pakankamai greitai. 

Daugiau dėmesio kūrėjams 

Savo trumpame video A. Mosseri išskyrė ir dar dvi sritis, kuriose Instagram netrukus turėtų išgyventi reikšmingas permainas. Pirmoji iš jų – žinutės. Anot jo, per pastaruosius penkerius metus gana pastebimai pasikeitė mūsų bendravimo internete įpročiai, todėl platforma neišvengiamai turi prisitaikyti prie šių permainų. Ką būtent Instagram vadovas turi omenyje, ne visiškai aišku. Tačiau, ko gero, galime tikėtis daugiau funkcionalumo siunčiant garsinius ar video pranešimus grupiniuose susirašinėjimuose. Antroji – daugiau dėmesio kūrėjams. Instagram galime būti dėkingi už (arba kaltinti dėl) influencerių eros pradžią. Visgi panašu, jog socialinio tinklo vadovai regi ir jos pabaigą. TikTok kūrėjų amžiuje vien gražių nuotraukų nebepakanka – profiliai turi teikti ir pramoginę vertę. Instagram ketina imtis veiksmų, kurie turėtų padėti kūrėjams a) užsidirbti; b) būti lengviau pastebėtiems. TikTok sensacija galima tapti ir per vieną naktį. Tuo tarpu Instagram algoritmas gerokai statiškesnis. Permainos čia neišvengiamos. Lygiai taip pat ir monetizacijos modelyje, kuriame, ko gero, pamatysime visiškai naujų funkcijų. 

Reakcija į būsimas Instagram permainas

Kaip ir buvo galima tikėtis, reakcijos į būsimas Instagram permainas buvo gana stiprios. Nieko nuostabaus – tik pagalvokite, kiek skundų girdėjosi po naujausio Facebook išvaizdos atnaujinimo. O juk tąsyk kalba ėjo apie kosmetines permainas. Instagram tuo tarpu žada keisti pačią savo tapatybę. Vieni apžvalgininkai pastebi, kad dabar pasidaro gerokai aiškiau, kodėl socialinį tinklą paliko jo kūrėjai – Kevin Systrom ir Mike Krieger. Esą jie jau senokai pamatė, kad jų ir Facebook vizija smarkiai skiriasi ir nenorėjo su ja turėti nieko bendro. Visgi kiti apžvalgininkai nėra linkę dramatizuoti situacijos. Dalijimasis nuotraukomis – gana ribotas formatas. Visiškai natūralu, kad jį norima išplėsti. Jau pastebėjome, kad Instagram tai labai sėkmingai ir daro. Dėmesio ekonomika – be galo konkurencinga rinka. Tam, kad joje išliktum, tiesiog privalai keistis. Instagram strategija – tapti pramogų platforma, galinčia varžytis ir su TikTok, ir su žaidėjais, apie kuriuos kol kas gal net nesame girdėję. Ar šios permainos prilips eiliniams vartotojams, sužinosime jau labai greitai.