Gyvenimo būdas

Nauja Apple ir Samsung kova: Animoji prieš AR emoji

2018-03-21

Didieji išmaniųjų telefonų gamintojai nuolatos suka galvą, kaip pridėti naujų funkcijų į jau ir taip ištobulintus įrenginius. Kasmet skirtumai tarp konkurentų flagmanų vis mažėja ir tenka ieškoti išeičių, kaip vartotojams pasiūlyti didesnę vertę. Viena iš jų – suteikti naujų patirčių papildytos realybės pagalba.

Neabejotini lyderiai – Apple ir Samsung

apple_samsung_kova_jaustukai_pagrindinisPirmasis gamintojas, atvėręs vartotojams papildytos realybės galimybes jaustukų pavidalu – Apple. Naujausio flagmano iPhone X priekinės kameros sensorius nuskenuoja šeimininko veido bruožus ir sukuria 3D veido modelį, kuris personažo pavidalu mėgdžioja veido mimikos judesius. Taip sukuriamas personalizuotas Apple jaustukas „Animoji“. Samsung neužtruko parengti atsaką – „AR emoji“. Lygiai kaip ir Apple iPhone X, naujųjų Samsung flagmanų Galaxy S9 ir Galaxy S9+ kameros nuskenuoja vartotojo veidą ir sukuria virtualų avatarą, mėgdžiojantį veido išraiškas. Tik Samsung labiau orientuojasi į kiek įmanoma žmogiškesnio pavidalo avatarus. Kiti gamintojai irgi neatsilieka. Trečiasis žaidėjas šiame lauke – Sony su naujaisiais Xperia XZ2 ir Xperia XZ2 Compact. Tačiau išsamių atsiliepimų apie pastarojo gamintojo virtualius avatarus dar teks luktelėti.

AR emoji ar Animoji?

Tiek Samsung „AR emoji“, tiek Apple „Animoji“ savaime jau yra dideli technologiniai pasiekimai. Iliustruojantys ne tik papildytos realybės galimybes, bet ir kiekvieno gamintojo išradingumą kamerų ir programinės įrangos vystyme. Vis dėlto, skirtumų tarp jų nemažai. Naujojo iPhone X kamera su „TrueDepth“ technologija sugeba užfiksuoti net ir subtilius veido judesius, kurie pro Samsung Galaxy S9 ir S9+ „akis“ kartais praslysta. Apple iPhone X leidžia „įsikūnyti“ į 12 personažų. Tiesa, daugiausia tai tik gyvūnėliai – lapė, vienaragis, paršelis, šuo, katė ir panašūs. Yra ir keistesnių personažų – robotas, ateivis, arba… kakutis.

 

Tuo tarpu Samsung orientuojasi į labiau žmogiškus jaustukus – jau sutarta su Disney animacinių filmų kūrėjais dėl jų personažų naudojimo. Samsung „AR emoji“ yra žymiai labiau personalizuoti – savo avatarui galite parinkti plaukų stilių, odos atspalvį, drabužius ar pridėti aksesuarų. Tai leis susikurti savo virtualų dvynį. Dėl to šie jaustukai potencialiai bus labiau mėgiami ir plačiau naudojami nei Apple analogai. Samsung jaustukus taip pat palaiko ir trečiųjų šalių programėlės, tokios kaip „Facebook Messenger“ ar „WhatsApp“.

Vis dar nesuprasta technologija?

Kol kas šie interaktyvieji jaustukai tėra tik vienas iš nedaugelio papildytos realybės praktinio pritaikymo pavyzdžių. Tačiau tai paprasčiausias ir greičiausias būdas gamintojams pamažu pratinti vartotojus prie šios technologijos ir parodyti, kaip ji gali būti pritaikoma jų kasdieniuose gyvenimuose. Taipogi, tai papildomas būdas pritraukti naujų pirkėjų. Ypač kai pastaruoju metu darosi vis sunkiau nustebinti išrankius vartotojus. Kol kas interneto platybėse cirkuliuojančios dviprasmės „AR emoji“ ir „Animoji“ apžvalgos vis dar kelia klausimų dėl jaustukų ateities. Laikas ir vartotojų įpročiai parodys, ar šie judantys veideliai taps įprasta kasdienybe.

Inovacijų Biuro komanda apžvelgė naujuosius Samsung telefonus ir AR emoji jaustukai juose tėra tik viena naujovė iš daugelio: Video apžvalga: Samsung Galaxy S9 | S9+

Žiūrėkite