Inovacijos

5 sritys, kuriose pasitarnaus dirbtinis intelektas

2019 balandžio 22

Visai neseniai garsus dirbtinio intelekto (DI) pionierius Kai-Fu Lee vienoje televizijos laidoje pasidalino intriguojančia ir tuo pačiu metu bauginančia prognoze. Anot jo, per ateinančius DI 15 metų turėtų perimti ar padėti automatizuoti apie 40 proc. visų šiuo metu egzistuojančių darbų. Nieko keisto, kad pasaulio žiniasklaida sprogo nuo gąsdinančių antraščių. Ar tikrai yra ko bijoti? Atsakymų ieško Goda Raibytė.

Verta pastebėti, kad Kai-Fu Lee kalbėjo apie pasikartojančias, mechanines užduotis. Tuos darbus, kuriems reikia kūrybiškumo, empatijos ir panašių savybių, kol kas atlikti gali tik žmogus.

Dirbtinis intelektas dar labai toli nuo žmogiškojo ir tikrai negali jam prilygti. Kai kurie ekspertai netgi nesutinka, kad tai, ką dabar vadiname dirbtiniu intelektu, apskritai gali būti vadinama intelektu. Šiuo metu DI dar gali būti nebent puikiu asistentu. Kur jis labiausiai pasitarnaus?

_-16

Medicinos technologijų tikslas visada buvo tiksliau ir greičiau diagnozuoti ligas, kurti vaistus, prognozuoti ligų progresą ir t. t. Dirbtinis intelektas šiandien jau gali kur kas greičiau už žmogų palyginti tūkstančius rentgeno nuotraukų ir aptikti pokyčius, kurie yra būdingi vienai ar kitai ligai. Pavyzdžiui, DI jau sugeba plaučių uždegimą nustatyti greičiau už radiologus. _2-19

Mokslas kasdien generuoja tiek duomenų, kad žmonėms juos visus apdirbti tampa tiesiog nebeįmanoma. NASA jau seniai skelbia vadinamąsias „citizen science“ programas, tačiau ir jų nebeužtenka. Galbūt tuose sunkiai protu suvokiamuose duomenų srautuose, kurie skaičiuojami petabaitais, slypi pasaulį keičiantys atradimai? Todėl mokslininkai jau seniai daug vilčių deda į DI, kuris tuos duomenis padėtų apdoroti ir analizuoti.

_3-20

Būdų, kaip pasisavinti vertingus svetimus duomenis, kasdien atsiranda vis daugiau. Tačiau kartu tobulėja ir kibernetinio saugumo įrankiai. DI ne tik padeda greitai atpažinti atakas, sukčiavimo ir šlamšto brukimo būdus, bet ir sukurti modelius, kurie panašių problemų padės išvengti ir ateityje. _4-16

Naudojant DI, jau kuriami asmeniniai mokymo asistentai, kiekvienam mokiniui ir studentui padedantys mokytis atsižvelgiant į individualius gebėjimus, interesus ir emocinę būseną, o mokytojams bei dėstytojams sumažintų krūvį darbų. Pirmasis toks asistentas NetDragon praėjusiais jau pristatytas Kinijoje._5-14

Didžiosios pasaulio aviakompanijos ir lėktuvų gamintojos dirbtinį intelektą jau naudoja tam, kad išvengtų brangiai kainuojančių klaidų, padidintų procesų efektyvumą ir klientų pasitenkinimą. Ateityje DI turėtų pasitarnauti ir optimizuojant apmokėjimo metodus, skrydžio maršrutus, prognozuojant skrydžių vėlavimus bei teikiant personalizuotus pasiūlymus keleiviams.