Išmanieji įrenginiai

5 būdai, kaip išmanios apyrankės padės palaikyti formą

2020 kovo 19

Geros fizinės formos palaikymas dažnam yra tikrai gana sudėtingas iššūkis. Problema ne tik ta, kad žmonėms sunku prisiversti daugiau judėti, bet ir ta, kad mums kaip niekada paprasta to nedaryti. Leisti laiką su Netflix‘u ir tonomis nesveiko maisto tiesiog neįtikėtinai paprasta. O jeigu dar ir nėra galimybės reguliariai lankytis sporto klube, pasirūpinti savo fizine sveikata tampa tikru iššūkiu. Laimei, situaciją palengvinti čia gali technologijos. Jeigu konkrečiau, išmaniosios apyrankės. Šis paprastas, bet labai praktiškas įrankis ne be reikalo laikomas medicinos ateitimi. Apyrankės savininkas ne tik gali padėti stebėti savo fizinį aktyvumą, bet ir jos dėka gauti būtent sau skirtų patarimų, kaip siekti geresnių rezultatų. Pristatome 5 būdus, kaip šis prietaisas padės jums gyventi sveikiau.

Visko pradžia – kaip išmaniosios apyrankės stebi mūsų miegą

Miegas – mūsų sveikatos pagrindas. Žmonės intuityviai šitai žinojo jau daugybę amžių, bet pastarųjų dešimtmečių moksliniai tyrimai tai įrodė nenuginčijamai. Miegas yra mūsų fizinės ir dvasinės sveikatos pagrindas. Kai jis nėra kokybiškas, mums trūksta jėgų, rizikuojame priaugti svorio, smarkiai išauga daugelio ligų tikimybė, sutrinka netgi mūsų kognityvinės funkcijos. Taigi, prižiūrėti savo miego ritmą būtina. Išmaniosios apyrankės labai puikiai padeda tai daryti. Toks prietaisas stebi žmogaus miego ritmą, fiksuodamas jo stadijas (mes iš pradžių miegame lengvai, tada pasineriame į gilų miegą, o jo metu taip pat turime intensyvaus sapnavimo arba REM periodus). Visos jos turi būti kokybiškos, nes atlieka tam tikras funkcijas. Išmanioji apyrankė tą kokybę kaip tik ir stebi, fiksuodama, kiek laiko jūs iš tikrųjų išmiegate, o taip pat ar nepatiriate miego sutrikimų (pavyzdžiui, miego apnėjos). Surinkusi pakankamai duomenų, ji netgi gali patarti jums, kada yra optimaliausias metas eiti miegoti ir keltis.

Išmanioji apyrankė prižiūri jūsų širdį

Širdis – tai sunkiausiai dirbantis žmogaus organas. Vidutinio žmogaus širdis kiekvieną dieną suplaka maždaug 115 000 kartų, o iš viso perpumpuoja kiek daugiau nei 7500 litrų kraujo. Sutikite, krūvis iš tiesų milžiniškas. Nieko nuostabaus, kad būtent širdies ligos išsivysčiusiose šalyse kelia didžiausią pavojų žmonių gyvybei. Taigi, širdies veiklos stebėsena turėtų tapti savaime suprantama kasdienės sveikatos priežiūros rutina. Išmaniosios apyrankės čia gali tapti nepamainomu pagalbininku. Būdamos ant jūsų riešo, jos nuolat fiksuoja širdies ritmą ir jo pokyčius. Kiekvieno žmogaus atveju jis šiek tiek skiriasi, o taip pat labai priklauso nuo jūsų fizinės veiklos, streso lygio ir panašių faktorių. Algoritmas padės jums išvesti vidurkį, o taip pat aptikti anomalijas. Išmaniosios apyrankės, netgi gali priminti, kad jau reikėtų „papumpuoti kraują“ t.y. pajudėti. Arba atvirkščiai. Perspėti, jeigu besimankštindami iš savęs reikalaujate šiek tiek per daug.

Išmaniosios apyrankės ir žingsnių skaičiavimas – kodėl verta?

Žingsnių skaičiavimais pastaraisiais metais tapo kone mada. Ciniškesni žmonės netgi juokiasi, kad aplinkinių pastangos kasdien pasiekti tą standartinę 10 000 žingsnių ribą atrodo gana komiškai. Tačiau šaipytis pagrindo yra labai mažai. Laikais, kai dauguma žmonių gyvena labai sėsliai, disciplina, palaikant racionalų fizinio aktyvumo lygį, yra tiesiog būtina, o tokie sužaidybinti elementai, kaip medaliai už dienos, savaitės ar mėnesio pasiekimus, labai padeda kasdieninei mūsų motyvacijai. Žingsnių skaičiavimo naudą puikiai iliustruoja pernai pabaigtas tyrimas. Pusei 1300 žmonių grupės buvo įteiktos žingsnius skaičiuojančios apyrankės, o kita jos pusė žingsnių neskaičiavo. Skaičiuojantieji buvo skatinti tris mėnesius nueiti bent po 7500 žingsnių per dieną. Po kelių metų pakartojus tyrimą, paaiškėjo, kad žingsniavusieji per tris mėnesius ne tik spėjo susiformuoti naują skaičiavimo įprotį, bet ir tokiu būdu  66 proc. sumažino savo tikimybę susirgti širdies ar kraujagyslių ligomis.

Išmaniosios apyrankės ir kalorijų skaičiavimas

Žinoma, tikrai nėra taip, kad jums tiesiog žūtbūt reikėtų nueiti tuos 10 000 žingsnių. Tai viso labo universalus kelrodis, kurį yra nustatę sveikatos priežiūros specialistai. Jie išskiria penkias pagrindines žmonių kategorijas: sėsliuosius (iki 5000 žingsnių per dieną), menkai aktyvius (5000-7499), gana aktyvius (7500-9999), aktyvius (~10 0000) ir labai aktyvius (daugiau nei 12 5000). Tačiau svarbus ne tik žingsnių, bet ir suvartojamų kalorijų kiekis. Jeigu kiekvieną dieną jų sudeginsite tiek pat, kiek suvalgysite, jūsų fizinė būklė išliks puiki. Išmaniosios apyrankės čia irgi nepakeičiamas pagalbininkas. Jos stebi ne tik jūsų miegą ar judėjimą, bet ir skaičiuoja deginamas kalorijas. Tuo pačiu, fiksuoti galima ir kalorijas, kurias suvartojate. Pavyzdžiui, FitBit savininkai gauna prieigą ir prie specialios aplikacijos. Joje tereikia reguliariais vesti informaciją apie tai, ką valgote. Šie duomenys bus sukryžminti su judėjimo statistika, tad bus daug lengviau stebėti ar tebesate teisingame kelyje.

Išmaniosios apyrankės – aktyvus mankštos partneris

Tačiau išmaniosios apyrankės – tai ne tik stebėtojas. Jeigu leisite šiems prietaisams aktyviai įsitraukti į jūsų sportinį rėžimą, jie padės jums pasiekti dar geresnių rezultatų. Visų pirma, didžioji dalis išmaniųjų apyrankių gamintojų siūlo ir derančias aplikacijas. Jose saugomi praktiškai visi duomenys apie jūsų judėjimą, tad ant savo riešo iš tikrųjų turėsite galingą analizės įrankį. Jis padės susigaudyti, kada ir kokia veikla užsiėmėte, kiek kalorijų sudeginote, kaip jūsų kūnas reagavo į krūvį ir t.t. Dar daugiau, aplikacijoje rasite ir labai praktiškas mankštos programas. Turėdami racionaliai sudėliotą planą išvengsite tiek apsileidimo, tiek persistengimo (netinkamas krūvio pasirinkimas išskiriamas kaip vienas dažniausiai pasitaikančių priežasčių, kodėl žmonės meta sportą). Dar daugiau, tokios aplikacijos leidžia savo pasiekimais dalintis ir su draugais ar tiesiog sporto entuziastas iš viso pasaulio. Kaip žinia, kartu stengtis ir siekti rezultatų – daug lengviau.