Inovacijos

Barselonoje nubraižytas verslo technologijų žemėlapis

2017-03-06

barselonoje-nubraizytas-verslo-technologiju-zemelapis-long.jpg

Barselonoje (Ispanija) ką tik praūžusioje parodoje „Mobile World Congress“ (MWC) galima buvo nesunkiai susidaryti ateities verslo technologijų žemėlapį. Kadangi technologijos skverbiasi į visas verslo kryptis, tai galima sakyti – ir būsimą viso verslo transformaciją.

Komunikacijos kaita 

Didžiausi pokyčiai prasidėjo vienu metu ir Europoje, ir Lietuvoje praėjusiais metais, kai visu galingumu pradėjo veikti 4G ir žmonės pagaliau iš tiesų tapo vieno tinklo dalimi. Anksčiau žmogus būdavo prijungtas prie laido – telefono ar kompiuterio – o dabar, naudodamiesi telefonais, planšetiniais ir net tradiciniais kompiuteriais, yra tinkle, nesvarbu kur jie būtų fiziškai. Tai labai keičia bendravimo įpročius: anksčiau žmonės susitikti ir apsvarstyti verslo reikalus galėdavo tik biure. Dabar 4G leidžia rengti ne tik balso (telefono ryšio), bet ir vaizdo konferencijas, o jau visai netrukus – ir susitikimus virtualioje aplinkoje.

Pastarasis dalykas yra itin svarbus tuo, kad sugriauna paskutines nuotolinio bendravimo sienas – leidžia bendrauti ne tik balsu ir vaizdu, bet ir perteikti tokius svarbius dalykus, kaip gestai ir kūno kalba. Tai – labai svarbu, nes žmogus yra jausminė būtybė, ir verslo srityje tokia komunikacija tikrai palengvina bendravimą, keitimąsi idėjomis ir bendradarbiavimą.Be to, netrukus grius Europos tarptautinio ryšio (angl. roaming) sienos, žmonės galės rengti skaitmenines konferencijas, lengvai keistis duomenimis.

Ateitis – daiktų internetas

Ne veltui tiek kalbama apie daiktų internetą. Tai – kitas didelis žingsnis, kita didelė paradigma. Čia atsiveria daug naujų erdvių verslui, skirtingų verslų bendradarbiavimui, geresniam klientų aptarnavimui, netgi rinkos tyrimams ir kitiems svarbiems dalykams.

Štai kokia situacija yra dabar: vadybininkas parduoda daiktą ir dažniausiai tuo viskas baigiasi. Arba, dar blogesniu atveju, nepatenkintas klientas grįžta, kai daiktas sugenda. Daiktų internetas leistų nuotoliniu būdu (savaime suprantama, su kliento sutikimu) stebėti to paties pirkinio būklę, pasitelkus Didžiuosius Duomenis (angl. Big Data), nuspėti artėjantį gedimą ir iš anksto įspėti apie tai vartotoją. Galima būtų vartotojus net informuoti apie netinkamas veikimo sąlygas, kurių žmogaus akis pastebėti negali. Pavyzdys galėtų būti nežymūs elektros srovės svyravimai. Jų žmonės paprastai nepastebėsi, bet jie gali sugadinti ne tik telefoną ar kompiuterį, bet ir brangią namų automatikos sistemą, pavyzdžiui, išmanią, telefonu per nuotolį reguliuojamą namų geoterminio šildymo sistemą.

Be to, atsiranda glaudesnio ryšio tarp skirtingų verslų galimybė. Pavyzdžiui, pirkėjas, įsigydamas mobiliojo ryšio paslaugą, galėtų gauti patrauklų pasiūlymą – pavyzdžiui, nuolaidą – išmaniajai buitinei technikai, kuri taip pat naudotųsi tuo pačiu ryšiu. Ryšio paslaugą žmogui parduotų viena įmonė, o skalbimo mašiną – visai kita. Bet tiek joms abiems, tiek vartotojui toks bendradarbiavimas būtų naudingas.

Beje, daiktų interneto apraiškų Lietuvoje jau yra – pavyzdžiui, šiuolaikiniai elektros ar vandens skaitliukai, įvairūs matuokliai. Be viso kito, tai dar ir sutaupo daug lėšų bei darbo valandų – darbuotojams nereikia važinėti ir tikrinti, viskas matoma tinkle, prietaisai siunčia duomenis patys.

Technologijos parduotuvėje

Technologiniai sprendimai neabejotinai pagerins ir pardavimus, taip pat ir fizinėse parduotuvėse. Pavyzdžiui, „Mobile World Congress“ net keli gamintojai pristatė vadinamuosius „švyturėlius“ (angl. beacon), kurie leidžia sujungti fizinę, apčiuopiamą realybę su skaitmeniniu pasauliu ir informacijos tinklu.

Įsivaizduokite: batų parduotuvė su lentynomis, virš jų – didelis televizoriaus ekranas. Prieinate prie lentynos, paimate patikusį batų modelį į rankas. Ir prieš jus ekrane atsiranda tas pats batas, bet su visa informacija apie jį: kur jis pagamintas, kokie dydžiai šiuo metu yra sandėlyje, jei norimo nėra – galima parodyti, kur galima rasti artimiausią filialą, kokie yra alternatyvūs modeliai ar galbūt net užsakyti to paties modelio, bet kitos spalvos batų porą – žodžiu, prigalvoti galima daug ko.

Tai sutaupytų ir kaštų, ir žmogiškųjų išteklių, ir laiko – o pirkėjas būtų geriau informuotas, geriau aptarnautas ir labiau patenkintas.

Tai – tik vienas įspūdingesnių ir vizualesnių pavyzdžių, matytų Barselonoje, bet tokių neabejotinai sulauksime daugiau, tad verslui tampa svarbiausia sugalvoti, kaip geriausiai išnaudoti atsirandančias galimybes. O šių su laiku tik daugės.